6 vigtige tips: Sådan bliver din webshop klar til Black Friday

Black Friday stammer fra USA og ligger fredag efter Thanksgiving, som ligger den fjerde torsdag i november. Nogle mener, at det er den dag, hvor julehandlen for alvor skydes i gang.

Meget peger i retning af, at det bare bliver vildere og vildere i Danmark. Siden Black Friday for alvor slog igennem i 2013, er flere butikker og online shops hoppet med på vognen – for helt ærligt, hvem vil ikke have del i de penge?!

Men hvordan bliver din webshop klar til Black Friday?

Frygt ej! Med disse 6 tips er din webshop mere end klar til Black Friday!

1. Banner på forsiden

Synliggør på forsiden af din webshop, at du har gode Black Friday-tilbud. Vi har været så flinke at lave et banner til dig, som du kan bruge i din forside slider, hvis du bruger sådan en. Ellers kan det indsættes som almindeligt billede.

2. Tilbudsfunktion i shopadmin

Sådan laver du Black Friday tilbud i din webshop. Se videoen herunder:

3. Sociale medier

Husk at gøre dine følgere på de sociale medier opmærksomme på, at der er gode Black Friday-tilbud i deres yndlings-webshop. Giv eksempler på tilbud, der kan lokke dem over i din webshop. Husk at gøre det i god tid, men også i dagene op til, hvor du løbende kan komme med dine tilbud. Du kan også lokke dem med store besparelser á la:

“Hold øje med vores Black Friday-tilbud! Du sparer 30% på udvalgte varer – men KUN på Black Friday!”

Der er mange muligheder, og de sociale medier er helt sikkert stedet, du skal være!

4. Google AdWords

Sørg for, at dine annoncer indeholder budskabet om Black Friday

Hvis du har gode tilbud på Black Friday, bør du tilpasse dine annoncer til denne dag. Sørg for at nævne tilbuddene i annonceteksten. Du kan eksempelvis bruge AdWords’ automatiske nedtællingsfunktion, så kunderne opfordres til at handle hurtigt.

Du kan med fordel også gøre brug af annonceudvidelser som undersidelinks (“sitelinks”) og infoudvidelser (“callouts”). Lav eksempelvis en god landingsside med alle dine Black Friday-tilbud, og tilføj så et undersidelink, som linker til denne landingsside. Du kan også tilføje en infoudvidelse, hvor du nævner, at I har gode tilbud i dagens anledning.

Disse tiltag vil med garanti give en højere klikfrekvens på Black Friday.

Forbered dine bud og budgetter

Der vil sandsynligvis blive foretaget ekstra mange søgninger på Black Friday. Derfor risikerer du også, at dine budgetter bliver opbrugt før tid. Overvej, om du skal hæve dine budgetter til denne dag.

Det kan også være nødvendigt at hæve dine bud for ikke at forsvinde i mængden af gode tilbud. Ved at hæve buddene kan du opnå en højere gennemsnitlig position og dermed få flere klik igennem.

5. Nyhedsbrev

Lav et lækkert nyhedsbrev om, at din webshop er med på Black Friday-vognen og send det ud lige op til selve dagen.

Her kan du med fordel komme med gode tilbud, der er eksklusive for denne dag.

6. Rabatkoder

Hvis du ikke ønsker at lave generelle tilbud, kan du oprette rabatkoder, som kun kan bruges denne ene dag.

Sørg for at sprede budskabet om dine eksklusive rabatkoder på de sociale medier og i dit nyhedsbrev.

Når kunden skriver rabatkoden i feltet, trækkes der XX % i rabat, eller måske gives der gratis fragt eller en lille gave?

____

Med disse 6 tips er du rigtig godt klædt på til Black Friday!

Hos DanDomain er vi altid klar til Black-Friday presset

Hos DanDomain er vi altid klar fra start til slut i maskinrummet på Black Friday. Vi vil håndtere den udsædvanligt store mængder trafik, der vil være på dagen. Vi har overkapaciteret med hurtige servere, der er gearet til at være stabile, selv når det bliver hæsblæsende og sort af mennesker og trafik.

Har du andre spørgsmål til, hvordan du bliver klar til Black Friday, så kontakt vores support, som sidder klar til at yde en fantastisk service.

Rigtig god Black Friday, og må dit salg blive intet mindre end storartet!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.