Årets DanDomain Webshop 2015 er…

Først og fremmest stort tillykke til Sohu Wallstickers!

Årets DanDomain Webshop går i år til en webshop, som har formået at vækste fra en hobby-virksomhed til snart at udvide medarbejderstaben, så der er fem fuldtidsansatte. Sohu Wallstickers har gjort sig særdeles konkurrencedygtige i et marked, hvor der er stor konkurrence, og de eksisterer allerede i tre lande – flere er på vej.

Søger man på “wallstickers” på Google, som der er godt 18.000, der gør hver måned, så ligger sohu-wallstickers.dk i toppen – hvilket er en succes i sig selv, men det så sandelig også med til at grundlægge firmaets succes. Firmaet laver blandt andet billige wallstickers til hele boligen, billige plakater og billig folie.

Gør som Sohu Wallstickers – lav din egen webshop

Hårdtarbejdende ægtepar står bag succes-shop

Det er Stina Christensen Møller, den ene og bedre halvdel af succes-shoppen, Sohu Wallstickers, som tager sig tiden til at modtage verbale roser fra DanDomain, da vi ringer for at fortælle, at Sohu Wallstickers har vundet en pris som “Årets DanDomain Webshop”. Egentlig er det hendes mand og kompagnon, Allan Møller, der modtager opkaldet, men som de fleste ting i virksomheden, så deles de om opgaverne og går til dem med krum hals og hjerteblod. Denne er i sagens natur en nemmere en af slagsen. Hun er dog noget overrasket over opkaldet…

“Det er vi da super glade for. Det er vi virkelig, og det er vildt dejligt, så tak for det,” lød hun meget begejstret i en stresset juletid.

Stina og Allans webshopeventyr er kun et par år gammelt, men der er så sandelig kommet gang i kedlerne, og de populære wallstickers går som varmt brød, skulle jeg hilse at sige.

Sagde sit job op og kastede sig ud i det uden livrem og seler

Stina Christensen Møller starter selv webshoppen tilbage i 2013, hvor det egentlig er tiltænkt som en hobby, men interessen for hendes shop viser sig at være større end antaget. Meget større. Derfor satser hun alt på ét bræt og går helhjertet ind i sin virksomhed, som faktisk består af tre primære produktområder: sohu-wallstickers, sohu-plakater og en separat afdeling sohu-billigfolie.dk.

Selvom det optager stort set alle vågne og sovende timer i deres liv, så fortryder de ikke valget.

“Det er jo fedt, at det er noget af ens eget værk, som bare kører. Jeg designer selv de fleste ting, som du kan se på vores side, og det er da bare fedt, og det giver mig en fed fornemmelse, når folk kan lide de ting, jeg laver. Det er nok det fedeste ved det her job. Det kan både være positivt og negativt, at vi er gået ind i det her. For da jeg sagde mit job og gik ind i det, der regnede jeg med at skulle stå med varme boller hver dag, når børnene kom hjem – men det er da blevet en lang næse, griner hun. Vi elsker det 100%, og det er fedt at være sin egen chef, så det er rigtig positivt, fortæller hun.

SOHU står for… Succes?

Har du også undret dig over, hvad “SOHU” står for?

Jeg spørger Stina, som med et smil på læben forklarer, at det er et ganske internt ord mellem hende og hendes søster, og det opstår – lige som med så mange andre gode idéer – med en promille på 1,5. Men årsagen til deres succes er hun mere åben med at fortælle om.

“Jeg tror, at det har rigtig meget med shoppen og designet at gøre. Det sidste års tid har vi brugt meget tid og penge på at få lavet vores shop rigtig lækker. Dandodesign har været rigtig dygtige, og det er blevet så flot det, de har lavet. Det har virkelig givet vores konverteringer et skub opad, så det tror jeg først og fremmest er årsagen. For hvis jeg selv kigger på det, så skal det være nemt at gå til, så man skal ikke blive forvirret. Vores kundeanmeldelse siger også, at det er en god, nem og overskuelig hjemmeside, vi har. Det tror jeg faktisk har været det vigtigste,” siger Stina Christensen Møller.

Succes kommer ikke til en – man skal arbejde for den

Da jeg taler med Stina om, hvilke omkostninger det har haft at få så succesfuld en shop, så er tiden og arbejdet, der går igen. For det er ingen hemmelig, at det kræver benhårdt arbejde at gå fra hobbyplan til webshop, som flere kan leve af.

“Det har overrasket os, hvor meget tid det kræver. Jeg havde ikke regnet med, at det ville udvikle sig sådan, så det er samtidig også den største positive overraskelse, som jo kræver, at man lægger timer i det. Fra at det startede til hobby til tre ansatte – det er fedt! Vi lægger al vores tid i virksomheden. Stort set. Der er ikke mange timers fritid, og det har vi ikke haft siden, at vi startede. Nu er vi tre ansatte, men der er plads til fire og fem, hvilket er nogle af de ting, vi skal se på til næste år. Vi arbejder som sagt morgen til aften, og det kan man jo kun holde til i en vis periode,” siger hun.

SOHU har fået vokseværk

Ud over at det er på tegnebrættet, at virksomheden skal ansætte flere medarbejdere, så er der yderligere tiltag på tegnebrættet, som går meget godt i hånd med, at der skal være flere hænder.

“Om ét år er vi formentlig i flere lande, og har en ekstra shop nogle flere medarbejdere til at hjælpe. Planen er, at det skal udvikles, og vi har gang i endnu en shop, som formentlig kommer næste år. Vores plakatsider skal også være på norsk og svensk – så der er fuld gang i den og planer om meget mere,” fortæller hun med stor passion.

Godt råd til næste års vinder…

På falderebet spørger jeg Stina, hvilket råd jeg skal give videre til andre iværksætterspirer, der håber på at vinde næste år.

“Vi har investeret alt! Både tid, penge og frihed. Vi har suppleret hinanden rigtig godt, hvor han har taget sig af markedsføring, og jeg har designet. Vi har begge været sådan, at vi investerede i det og har været meget enige. Jeg tror ikke, at vi kunne have gjort det uden hinanden,” slutter Stina Christensen Møller af.

Der er champagne, chokolade, dette blogindlæg samt hæder og ære på vej til SOHU Wallstickers, som vi også gerne vil ønske et rigtigt godt nytår og fortsat held og lykke i 2016!

Læs om sidste års vinder og deres hemmelighed til succes.

 

 

 

Dennis Wormark Larsen

Dennis Wormark Larsen

Content Manager at DanDomain
34 år, bor i Aarhus - ansat i DanDomain A/S siden primo 2015 - uddannet journalist på TV2 - 6+ års erfaring med content marketing hos bl.a. Jubii A/S - virksomhedskonsulent - har egen start-up - blogger i DanDomain-regi og har en PR på 1:17:35 på halvmarathon.
Dennis Wormark Larsen

Latest posts by Dennis Wormark Larsen (see all)

Dennis Wormark Larsen

34 år, bor i Aarhus - ansat i DanDomain A/S siden primo 2015 - uddannet journalist på TV2 - 6+ års erfaring med content marketing hos bl.a. Jubii A/S - virksomhedskonsulent - har egen start-up - blogger i DanDomain-regi og har en PR på 1:17:35 på halvmarathon.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.