Ansøg om tilskud på 50.000 kr. til at vækste din forretning

Drømmer du om at vækste din virksomhed? Optimere arbejdsgange? Få rådgivning til at implementere nye digitale løsninger?


Så har du lige straks muligheden for at søge om et tilskud på 50.000 kr. hos SMV Digital til privat rådgivning. De åbner op for ansøgninger den 12. april kl. 09.00, hvor du gerne skal sidde klar. SMV Digital tildeler økonomiske midler ud fra ”først til mølle”-princippet. Derfor bør du udfylde din ansøgning på forhånd, så du er klar på dagen kl. 09.00, hvilket du kan gøre allerede nu lige her. 

Læs med i blogindlægget og bliv klogere på, hvad du kan søge om hjælp til, og hvordan du helt konkret skal gribe ansøgningsprocessen an.  

 

Hvad er SMV Digitals tilskudspuljer? 

Kort fortalt er SMV Digital et program, der har til formål at fremme digital omstilling, automatisering og udvikling af e-handel hos små og mellemstore virksomheder. Tilskudspuljen, du kan søge er målrettet indkøb af professionel rådgivning, der kan hjælpe dig med at implementere nye digitale løsninger, og vækste din virksomhed. 

 

Hvem kan søge? 

For at komme i betragtning til denne pulje skal din virksomhed opfylde disse krav: 

  • 2-249 fuldtidsansatte/årsværk i virksomheden. Dette krav skal være opfyldt i seneste afsluttede regnskabsperiode.  
  • Dansk CVR-nummer
  • En omsætning på maksimum 50 mio. euro og/eller en balance på maksimum 43 mio. euro. 
  • 1:1 medfinansiering i form af egne afholdte timer (minimum 137 timer a 365 kr./time), kontant betaling eller en kombination.
  • Må maksimum have modtaget 200.000 euro, hvilket er svarende til 1,5 mio. kr. i ‘de minimis’-statsstøtte indenfor de sidste tre regnskabsår fra offentlige instanser. 

 

Hvilke krav skal dit projekt opfylde? 

Din ansøgning vurderes ud fra om dit projekt:  

Indfrier konkrete vækstambitioner og løser udfordringer 

Puljerne er interesserede i at tildele de 50.000 kr. til virksomheder, hvor de kan skabe størst værdi. Det er derfor vigtigt at være så konkret som mulig, når du beskriver hvilke udfordringer og vækstambitioner, som pengene skal gå til. Det giver puljerne et klart billede af, hvad pengene går til, og giver dem bedre forudsætninger for at lave vurderingen.  

Er organisatorisk og økonomisk forankret 

For at få det fulde udbytte af dit projekt, så skal du være villig til at investere tid, økonomi og personer i projektet. Det er vigtigt, at ledelsen og medarbejderne er med ombord for at nå i mål med projektet, og at der er afsat de nødvendige ressourcer.  

Gennemsnitligt bruger en virksomhed [150 til 200 timer] indenfor projektperiodens seks måneder. Du bør derfor være indstillet på at kunne anvende mere end kravet om 1:1 medfinansiering. 

Har digital og teknologisk nyhedsværdi for din virksomhed 

Formålet med programmet er at fremme digital omstilling, automatisering og udvikling af e-handel. Derfor er det afgørende, at det tydeligt fremgår i ansøgningen, hvilke udviklingspotentialer indenfor digitalisering, som du ønsker at pengene skal gå til. 

 

Hvad kan du få rådgivning til? 

Du kan få rådgivning til at afklare hvilke løsninger, der er relevante for at løse din konkrete udfordring. 

Rådgivningen kan også bestå af vejledning til, hvordan du kan implementere en digital løsning eller optimere og effektivisere arbejdsgange.  

Tilskuddet kan f.eks. anvendes indenfor:  

  • Digital administration og økonomistyring 
  • Digital markedsføring  
  • E-handel og online markedspladser 
  • Systemintegration 
  • Indsamling og udnyttelse af data 

Det er vigtigt at bemærke, at der kun tildeles økonomiskemidler til rådgivning. Der gives ikke penge til udførende aktiviteter som f.eks. driftsoptimering, kommunikationsarbejde eller udgifter relateret til udformning af ansøgningen. Der gives heller ikke penge til allerede påbegyndte projekter.  

Hvis du ønsker at få mere viden om tilskudspuljerne og ansøgningsprocessen, så afholder SMV Digital infowebinar den 3. og 5. april. Du kan tilmelde dig via linket her. 

 

Hvem kan du få rådgivning fra? 

I din ansøgning skal du beskrive, hvilke kompetencer din rådgiver skal have, og hvilke opgaver de skal kunne rådgive dig i. Det er ikke et krav, at du har udvalgt en rådgiver på forhånd.  

I Dandomain arbejder vi sammen med mere end 100 partnere, der hjælper vores kunder med at optimere deres forretning og vækste. Måske din ønskede rådgiver befinder sig iblandt en af vores partnere?

Særligt relevant til dette projekt er vores partnere indenfor:  
 

Digital markedsføring 

Dækker over en række områder. Du kan bl.a. få rådgivning indenfor SEO, annoncering, digital strategi, content marketing, og design.  

Partnere:  

  • Bewise (Konverting- og salgsoptimering, design, opsætning, programmering m.m.) 
  • HeyLoyalty (E-mail markedsføring m.m.)
  • Decato (udvikling og webshop-design m.m.)
  • Cubit Medialine (Design, opsætning, programmering m.m.)
  • OnlinePlus (Strategi, SEO, annoncering, e-mail marketing m.m.) 
  • Kendskab (SEO, digital strategi, content strategi m.m.) 

Digital administration  

Når det gælder digital administration, kan du bl.a. få rådgivning indenfor bogføring, e-fakturering, bilagsscanning, løn og digitale arbejdsgange. 

Partnere:  

  • Storebuddy (Bogføring og regnskab m.m.) 
  • Amero (Kassesystem og økonomisystem m.m.) 

Du kan gå på opdagelse i vores partner-univers her, hvor du også kan se hvilkle partnere, der allerede er registreret som SMV Digital rådgiver. 

Husk at være klar med din ansøgning kl. 9:00 onsdag den 12. april, hvor der åbnes op lige her. 

 

Lignende indlæg