Derfor storhitter Office 365 – forbrugerne vil have større tilgængelighed

Man kan vist roligt sige, at Microsofts Office 365 har gjort sin entré på den danske scene. Lige nu oplever vi en massivt stigende interesse for Microsoft 365, så vi vil da lige dele med dig, hvorfor det tilsyneladende er så godt et produkt. Her i blogindlægget får du noget at vide om, hvilke behov Office 365 kan løse, og hvad det er for en størrelse.

Køb Office 365 her

Hvad er Office 365?

Er du ikke bekendt med, hvad Microsoft Office 365 er, så har du måske alligevel stiftet bekendtskab med dele af det tidligere. Word, Excel eller Powerpoint. Office 365 indeholder nemlig også de velkendte Office-programmer og e-mail, men det har nu udviklet sig til at være en meget bredere favnende kontorløsning, som faciliterer muligheden for at arbejde tættere sammen i en virksomhed samt arbejde smartere og mere effektivt.

Office 365 er en såkaldt abonnements-kontorløsning, som du betaler en månedlig pris for at have adgang til. Med Office 365 har du netop adgang overalt, uanset hvor du befinder dig. Du kan arbejde når som helst på alle dine enheder (computer, smartphone eller tablet). Du kan altså rent faktisk tage dit kontor med dig på farten, da alle dine Office-programmer, e-mail, kalender, kontakter og dokumenter ligger sikkert og trygt i skyen.

Office 365 er en såkaldt cloud-baseret kontorløsning, som muliggør at være ekstremt mobil og fleksibel. Uanset om du arbejder hjemme, på kontoret, eller om du rejser land og rige rundt for at pleje dine forretningsforbindelser, så har du altid dine Office-programmer lige ved hånden, så du kan udnytte tiden. Du har altid de seneste versioner af Office programmerne, og de holder sig helt automatisk opdateret.

Der er rigtig mange, der ønsker at gøre deres forretning mere effektiv. Lige nu oplever vi en stor interesse for Office 365 til små og mellemstore virksomheder. Den seneste måned har vi set en stigning på 100% i antallet af licenser til Office 365.

Business Development Manager i DanDomain, Klaus Valbjørn Køster, siger følgende om den stigende interesse:

I første kvartal af 2016 har vi allerede set en stor stigning på salg af Office 365, og vi forventer en markant stigning hen over sommeren. Personligt tror jeg, at den øget tillid til at have sin data i skyen samt altid at have seneste version af Office tilgængeligt, er den primære årsag til, at vi ser så stor en succes på Office 365. En altid opdateret Office kontorløsning betyder bl.a., at det er slut med fil-kompatibilitetsproblemer og gammeldags PowerPoint-præsentationer”.

Derfor valgte de Office 365

Nogle af de mange virksomheder, der har taget Office 365 til sig, er blandt andre Cirkus Baldoni og Rohde Autoteknik. De to virksomheder er rigtig gode eksempler på, at Office 365 kan anvendes af alle typer virksomheder, hvor der er én eller flere brugere. Størrelsen er derfor ikke afgørende, da du kan have alt fra én licens til uendeligt mange.

“Vi valgte Office 365, fordi vi har adgang til det hele over det hele. Vi kan tilgå de samme mails på kryds og tværs fra alle vores computere og enheder, og det er rigtigt smart. Og så er det selvfølgelig rart, at man ikke skal tænke på at opdatere alle Office-programmerne – det sker bare automatisk. Tilgængeligheden er nok det, vi er mest begejstret for”, siger cirkusdirektør i Cirkus Baldoni, René Mønster.

Det er de helt enige i hos Rohde Autoteknik, som er et autoværksted lidt uden for Aarhus.

“Grunden til at vi valgte Office 365, er, at vi overtager et eksisterende firma. Vi starter derfor fra nyt. Da det hele ligger i skyen med Office 365, så har vi altid mulighed for at tilgå fra alle vores devices, og vi skal ikke have servere inhouse. Uanset om vi er på kontoret, hjemme eller på ferie, så kan vi altid lige logge på. Vi ved derfor altid, hvor vores ting er, og der er rigtig meget sikkerhed i det, da vi ikke selv skal tage backup. Det sker bare helt automatisk, og det hele ligger tilgængeligt for os ude i skyen. Så kan vi i stedet bruge vores tid på at få alt i biksen til køre, som det skal,” siger indehaver, Torben Rohde. 

o365_arbejdsammen

De største fordele ved Office 365 

Tilgængelighed

Det største og mest markante fortrin er nok, at du har det hele online, og at du kan tilgå det hvor som helst og når som helst. På den måde kan alle medarbejdere være med til at øge produktiviteten, da de kan arbejde og tilgå samme filer og dokumenter hvor som helst. Med tilgængelighed i højsædet har hver bruger en helt unik mulighed for at kunne tilrettelægge sin arbejdsdag samt opnå større frihed.

Mobilvenlig

Er du meget på farten, og har du behov for at være mobil og særdeles agil, så sørger Office 365 for, at du altid har dine kontakter, kalender og mails fuldt synkroniseret på alle dine enheder. Du kan starte et dokument op på din computer, arbejde videre på din tablet og måske slutte det af på din smartphone. Du har ovenikøbet mulighed for at få Office-programmerne til din tablet eller smartphone, så du fx kan lave en PowerPoint præsentation på din tablet. Det gælder både til Android og iOS, og du har også adgang til Outlook og OneNote-filer.

Masser af værktøjer og features

Ud over alle de kendte Office-programmer, som du nu har online, så har du også en masse andre brugbare værktøjer. Bl.a. SharePoint, som er en online tjeneste i skyen, hvor dine medarbejdere kan dele dokumenter og oplysninger med hinanden. Dertil får du også OneNote, som er en slags digital notesbog, hvor du kan gemme alt fra gode idéer til billeder m.m. Har du brug for at kunne foretage konferencekald og lignende til dine medarbejdere eller måske til et forretningsmøde, så følger der også Skype for Business med.

Større sikkerhed med cloud

Vælger du at have alle dine vigtige filer, dokumenter og mails gemt lokalt, så løber du også en risiko, hvis der pludselig opstår et strømsvigt på et uheldigt tidspunkt, hvor det kan skade din computer. Eller måske en virus eller tyveri. Har du det liggende i skyen, så minimerer du de risici, der er forbundet med at have det lokalt. Faktisk garanterer Microsoft en oppetid på 99,9% i deres datacentre.

Overvejer du at skifte til Office 365, og har du en løsning et andet sted?

Din eksisterende mailløsning kan sagtens konverteres til Office 365. Vores supportafdeling kan være behjælpelig med migreringen, så dine eksisterende data kommer sikkert med over.

Har du spørgsmål til Office 365?

Kontakt vores support på tlf. 87 77 90 45 eller e-mail: support@dandomain.dk

Udforsk de mange muligheder med Office 365 gratis i 30 dage

Dennis Wormark Larsen

Content Manager at DanDomain
34 år, bor i Aarhus - ansat i DanDomain A/S siden primo 2015 - uddannet journalist på TV2 - 6+ års erfaring med content marketing hos bl.a. Jubii A/S - virksomhedskonsulent - har egen start-up - blogger i DanDomain-regi og har en PR på 1:17:35 på halvmarathon.
Dennis Wormark Larsen

Latest posts by Dennis Wormark Larsen (see all)

Dennis Wormark Larsen

34 år, bor i Aarhus - ansat i DanDomain A/S siden primo 2015 - uddannet journalist på TV2 - 6+ års erfaring med content marketing hos bl.a. Jubii A/S - virksomhedskonsulent - har egen start-up - blogger i DanDomain-regi og har en PR på 1:17:35 på halvmarathon.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.