e-mærket inviterer brugerne inden for
Med to nye produkter vil e-mærket gøre det nemmere for forbrugerne at vælge webshop. De nye produkter betyder, at e-mærket går fra kun at være en uvildig tredjepart til også at inddrage forbrugernes købsoplevelser og shoppens egen data. De kalder de nye produkter for kundescore og fragtscore, og dem tager vi et nærmere kig på herunder.
Gammel vin på nye flasker… eller hvad?
Spørgsmålet er oplagt, men ifølge e-mærket er svaret dog klart. Kundescoren adskiller sig på en række afgørende punkter væsentligt fra eksisterende løsninger. Her er fem af dem:
- Systemet kører på en lukket platform, hvor kun shoppens kunder kan afgive svar
- Alle kunder bliver spurgt og spurgt på samme måde – Er du tilfreds eller utilfreds?
- Alle bedømmelsesopfordringer udsendes af e-mærket, og det er ikke muligt at ændre i teksten
- En afgivet anmeldelse kan ikke ændres eller fjernes efterfølgende
- Der er ingen mulighed for fritekst til offentlig skue – kun uddybende feedback direkte til shoppen
Når e-mærket introducerer brugerbedømmelser, skal årsagen findes i de efterhånden mange undersøgelser, som peger på, at social proof, altså at andre ”rigtige” mennesker har vendt tommelfingeren op eller ned til noget. Det er en vigtig faktor i danskernes købsbeslutning. At kunne vise, hvor godt andre synes, man gør det med en høj kundescore, er ganske enkelt god forretning.
Planer om en ny webshop? Lav din egen webshop og prøv gratis i 30 dage.
Fragt – et konkurrenceparameter med afgørende betydning for dine kunder
Hos FDIH forventer man, at de danske webshops snart kan levere varer til deres kunder 365 dage om året. Ikke for at være flinke, men fordi hurtig levering er blevet et altafgørende konkurrenceparameter.
Hvordan de e-mærkede webshops performer på den konto, vil e-mærkets fragtscore nu gøre tilgængelig for forbrugerne helt uden indviklede algoritmer eller matematik på A-niveau. Scoren viser ganske enkelt i procent, hvor stor en andel af shoppens ordrer, der afsendes inden for 24, 48 eller 72 timer – hvilket tidsinterval, der skal vises, bestemmer netbutikken selv.
Fragtscoren tager højde for oplagte problemstillinger som ferieperioder og bestillinger lagt i weekenden. Men vigtigst af alt får man via systemet et dag til dag ordreoverblik over hvilke forsendelser, der skal ud af døren i dag, for at man kan opretholde eller endda forbedre sin score. Systemet gør det nemt at fange de ”problematiske” ordrer i tide, før det ender med sure kunder og vrede bedømmelser på offentlige fora.
Vil du blive lidt klogere på e-mærket samt kunde- og fragtscoren, så kig med i videoen her:
Giv din bundlinje den bedst tænkelige julegave
Få et forspring i kampen om årets julekunder med Danmarks bedst kendte tryghedsmærke. Som kunde hos DanDomain kan du lige nu helt ekstraordinært opnå en besparelse på mere end 66% på oprettelsesgebyret hos e-mærket. Er din webshop allerede e-mærket, er der naturligvis også et godt tilbud til dig.
Endnu ikke medlem af e-mærket
Indmeldelse Kr. 750,- ex. moms
Årligt medlemskontingent ifølge antal ansatte
Ekstra hurtig certificering
Kunde- og fragtscore gratis i 6 mdr.
Spar mindst 3.150,- (se e-mærkets prisliste her)
Allerede medlem af e-mærket
Kunde- og fragtscore gratis i 6 mdr.
Spar mindst 1.600,- (se e-mærkets prisliste her)
Dennis Wormark Larsen
Latest posts by Dennis Wormark Larsen (see all)
- Sådan får du succes med outreach - 29. juni 2017
- 7 tips til din Facebook-annoncering - 20. juni 2017
- Sådan startede to klubmedarbejdere en millionforretning - 31. maj 2017