En gave fra Facebook, brug den med omtanke

facebook_konkurrence_stor

Den gode nyhed først. Det er blevet lettere at engagere kunder via konkurrencer på Facebook. Nu kan du oprette og administrere konkurrencer direkte på din sides timeline, hvor det tidligere har krævet en særskilt app.

Og så den mindre gode.

Brander du dig selv på Facebook? Hvis ikke kan du meget passende brande din egen webshop på Facebook.

Den nye feature minder om det med ulven og fårene.  Konkurrencer kan være en let, hurtig, billig og effektiv måde at engagere både nye og potentielle kunder på et socialt medie. Når Facebook nu gør det lettere, er det derfor ikke svært at forestille sig en syndflod af mere eller mindre gennemtænke konkurrencer.

I det efterfølgende morads kan konkurrencer have opnået samme status hos den gængse bruger af Facebook, som fætter Kjelds seneste eventyr i Farmville. Og så er konkurrencer nok blevet lettere, hurtigere og billigere at gennemføre, men de er også blevet meget mindre effektive.

Det er netop derfor, du bør benytte denne nye feature med omtanke. Og håbe andre gør det samme. Nyd, at det er blevet lettere, hurtigere og billigere at lave få, veligennemtænkte konkurrencer med tilknytning til dit brand og din generelle indholdsstrategi på Facebook.

Læs Facebooks nye guidelines for konkurrencer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.