Blog

Kagetid lever og ånder for sine 120.000 følgere på Instagram

Skrevet af: Rikke Toft
8. juli 2021

Liv Martine og Simone Thorup Eriksen lærte hinanden at kende på Instagram. Liv vandt Den Store Bagedyst 2015, og Simone er illustrator. I dag har de udgivet over 20 kage- og kreabøger og har en succesfuld webshop - livogsimone.dk, hvor de sælger alt inden for bageudstyr. De bruger i dag deres mødested Instagram som salgskanal, hvor de via stories og opslag promoverer deres produkter til deres 120.000 følgere.  

Kagetid.dk er Liv og Simones kageunivers, hvor du med et medlemskab kan få adgang til et hav af lækre kageopskrifter og online bagekurser. 

Livogsimone - Kageopskrifter

Verdens bedste kundeservice hos Dandomain

Da Liv og Simone skulle starte webshop i 2019, undersøgte de markedet og prøvede forskellige webshopsystemer: 

“Det skulle være nemt for os. Systemet skulle være simpelt, og vi skulle selv kunne oprette alting og samtidig have en support som vi altid kunne få fat på. Vi valgte en Dandomain webshop, fordi de er de bedste. Vi prøvede forskellige demo-shops. Dandomain var det pæneste og nemmeste. Og derudover har de verdens bedste kundeservice – du har altid hjælp inden for rækkevidde og kan blive guidet meget kompetent igennem alt,” siger Simone. 

Derudover nævner de, at webshoppen er stabil, og at de aldrig har oplevet nedbrud.  

“Vi kan anbefale et webshopsystem som Dandomain, der fungerer uden problemer, og samtidig har en dansk support med lange åbningstider, som gør det muligt for dig at få hjælp”, siger Liv. 

 

Motiveres af Instagram-følgere

Liv og Simone er begge autodidakte inden for hvert deres fag. For Livs vedkommende startede det med, at hun vandt Den Store Bagedyst i 2015, som gav hende et stort boost af følgere på Instagram. Simone startede med at tegne illustrationer til blandt andet barnedåb og bryllupper, som hun delte på Instagram. Deres møde på det sociale medie blev startskuddet til et succesfuldt partnerskab:  

“Den store interesse for vores idéer på Instagram har været den største motivationsfaktor i forhold til at starte webshop. Det er så fedt at skabe noget, og at folk i den anden ende tager så godt imod det! Vores Instagram-følgere er verdens bedste og gør vores webshop til en leg,” siger Simone. 

Livogsimone - instagram

Instagram som salgsmotor

Kagetid har i dag svimlende 120.000 følgere på Instagram, der troligt følger med, når Liv sender live, mens hun bager den ene fantastiske kage efter den anden eller laver de flotteste fyldte chokolader:  

“Da vi ‘mødte’ hinanden igennem Instagram valgte vi bare at fortsætte arbejdet på de sociale medier, og igennem stories og posts hver evig eneste dag har vi fået bygget en hel fantastisk følgerskare op, som vi er utrolig taknemmelige for,” siger Liv.  

De bruger ikke en eneste krone på markedsføring. De deler simpelthen bare nye produkter med deres følgere på Instagram – og derigennem kommer der salg: “Vi har faktisk aldrig brugt penge på markedsføring og annoncering. Alt vores aktivitet kommer igennem vores egne kanaler.”  

 

Liv og Simone udgiver selv deres bøger

Når idéen til en ny bog opstår, så laver Liv og Simone alt selv – og de har ovenikøbet deres eget forlag: 

“Når vi får en idé, så går vi i gang med at teste opskrifter, og den testperiode er altid den længste. Derefter får vi nogle testbagere til at teste opskrifterne, så vi er sikker på, at opskrifterne virker, og at teksten er forståelig”, siger Simone.  

Liv tager ordet og fortæller videre:
“Herefter tager vi alle billederne selv, og vores grafiker sætter bogen op med billeder og opskrifter. Manus skal herefter frem og tilbage til korrektur. Til sidst laves der trykklare filer, og bogen sendes til vores danske trykkeri,” siger hun. 

 

Fremtiden

"Vi håber på, at vores webshop fortsat vil vækste, og vi har mulighed for at inspirere en masse mennesker til at være kreative derhjemme."  

- Liv Martine

 

Livogsimone - kagetid - webshop

 

Drømmer du om samme succes?

 Sidder du nu og drømmer om samme succes som Kagetid?

Ifølge Liv og Simone er det bare at kaste sig ud i det:

"Spring ud i det, og prøv dig frem. Vi har lavet mange fejl igennem vores tid som selvstændige, men vi har lært af fejlene hver evig eneste gang."  

Prøv din egen Dandomain webshop gratis i 30 dage helt uforpligtende.