Blog

Sikr fælles lagerstyring via samspil mellem POS og webshop

Skrevet af: Rikke Toft Rønn
6. maj 2024

Sikr fælles lagerstyring via samspil mellem POS og webshop

Gør du både brug af en fysisk og online salgsplatform i din forretning, vil du opleve en lang række fordele ved at lade dit fysiske kassesystem og din webshop snakke sammen. Det sparer dig nemlig for en betydelig mængde tid og sikrer aktuel og præcis lagerstyring på tværs af begge dine systemer. Smart!

Ameros FlexPOS kassesystem har hjulpet mere end 1000 kunder med at effektivisere dagligdagen. Derfor har Amero før været kåret som månedens app: Den gør nemlig hverdagen betydeligt lettere for forretninger landet over.

Forbind dine systemer med ét fælles lager

Værdierne i at lade sit kassesystem og online webshop tale sammen spænder ganske bredt - men en helt afgørende værdi er under alle omstændigheder den tid, du hver dag sparer.

Det skyldes, at der i en sådan integration tages en ganske stor mængde administrative opgaver fra dine skuldre.

Du skal eksempelvis kun oprette dine varer ét sted, da du med integrationen kan samle de to platformes lagre til ét fælles varelager. Integrationen sikrer nemlig, at alle informationer om varer, priser, lagerantal osv. kontinuerligt opdateres i begge systemer, så du er fri for at holde styr på to forskellige lagre.

Integrationen giver dig altså:

  • En betydelig reducering i mængden af manuelt tastearbejde
  • Mere tid mellem hænderne ved kun at oprette varedata ét sted
  • Opdateret lagerantal både på POS og webshop, uanset hvor du sælger en vare
  • Minimering af utilfredse kunder ved ikke at sælge varer, som allerede er solgt det ene eller andet sted

 


Vælg, hvor du vil styre dine varer

Vælger du at integrere din webshop til dit fysiske kassesystem fra Amero, kan du helt selv vælge, hvilken platform du gerne vil styre dine varer fra. Der findes nemlig to forskellige løsninger, alt afhængig af, hvad dine behov er.

Styr dine varer i webshoppen

Denne løsning er helt ideel for dig, der i forvejen gør brug af en eksisterende Dandomain webshop, og som nu ønsker at udvide sin online forretning med en fysisk butik for at komme tættere på kunderne.

I denne løsning vil du fortsat styre din varedata direkte fra din Dandomain webshop - præcist, som du er vant til.

Løsningen er altså til dig, som:

  • Bruger sin webshop som primær salgskilde
  • Har én fysisk butik og en Dandomain webshop
  • Ønsker en billig integrationsløsning, hvor dit kassesystem udgør en mindre rolle i løsningen

Det smarte ved integrationen er, at det er en tovejs-integration. Det betyder, at de to systemer snakker sammen, således at data automatisk udveksles mellem webshoppen og kassesystemet. På denne måde vil eksempelvis lager altid synkroniseres, uanset hvor der foretages et salg, da lagerantal automatisk nedskrives på tværs af begge platforme.

Styr dine varer i kassesystemet

Denne løsning er derimod til dig, der allerede gør brug af et FlexPOS kassesystem fra Amero, og som fortsat ønsker at styre sine varedata i kassesystemets online backend, BackOffice.

Med andre ord er det i BackOffice, at du opretter og vedligeholder dine varer. Herfra sendes de nyoprettede varer og rettelser til både kassesystemet og til din Dandomain webshop.

Denne løsning er til dig, som:

  • Hvis din fysiske butik er din primære kilde til omsætning
  • Har flere butikker og derfor flere lagerlokationer. Den enkelte butik har overblik over eget lager på det individuelle kassesystem. Der tages også højde for flytning af varer mellem butikkerne. Webshoppens lagerstyring opsættes efter præcist dit behov.
  • Ønsker at lave statusoptællinger ved brug af en håndterminal. I dette tilfælde uploader den selv de faktiske tal direkte ind i dit lager via BackOffice

Denne integration kræver, at du har eller får en Dandomain webshop, et import-eksport modul, samt lagerstyringsmodul på dit kassesystem.

Med integrationen kan du håndtere variantvarer, således at du viderefører farve og størrelse over i systemet, samtidig med at du bibeholder lagerstyring pr. individuel vare.


Skal du have et Amero kassesystem?

Kunne du tænke dig at få fingrene i et FlexPOS kassesystem fra Amero og dermed udvide din online forretning?

Har du ingen specifikke behov til din POS-løsning, kan du få en standard startpakke med en touchskærm, bonprinter, pengeskuffe og stregkodescanner, ud over din integration til din Dandomain webshop. 

Du har også rig mulighed for at udforske selvbetjeningskasse eller Ameros fleksible kassesystemsløsninger, såfremt du ønsker at betjene kunder på farten.

Inden du bestille Amero app'en i Dandomains appstore, er det vigtigt, at du kontakter Amero, så I sammen kan afdække hvilken løsning, der passer bedst til dig og din forretning. Selve integrationen til din Dandomian webshop koster kr. 249 pr. md., forudsat at du køber eller har købt et kassesystem fra Amero.

Ønsker du at udforske dine POS-muligheder, kan du til enhver tid gøre brug af Ameros løsningsberegner, hvor du hurtigt og simpelt kan bygge dit kassesystem og få et prisestimat på din POS-løsning.

Prøv løsningsberegneren

Styr dine varer i kassesystemet

Amero har mere end 20 års erfaring inden for POS, og står hellere end gerne til rådighed for sparring om din forretning, dine behov og dit næste kassesystem.

Er du nysgerrig efter mere POS-viden, kan du derfor læse mere på deres hjemmeside eller kontakte dem på tlf. 77 34 34 80 eller info@amero.dk - Deres rådgivning er altid gratis!

Dyk ned i kassesystemer fra Amero  

 


dandomain-partof


Vil du være en del af Dandomain og få adgang til apps i massevis?
>> Prøv en 30 dages gratis webshop prøveversion her