Wiseo svinger SEO-tryllestaven i København

Nyopladte computere, spidse ører og et auditorium fyldt op med webshopejere. Dell i København ligger for første gang lokale til DanDomains .Takeoff seminar, som traditionen tro er fuldt booket. 70 webshopejere lytter intenst og noterer flittigt de tips og tricks, som René Poulsen fra Wiseo, deler meget energisk og engageret ud af. René har for vane at drysse lidt tryllestøv ud over et par heldige webshopejere, som tør at lade deres forretninger være ofre for kritik, men den særdeles konstruktive af slagsen, som kan bruges konkret efterfølgende.

Opret webshop her.

Denne gang griber vi supervisor- og værtsrollen anderledes an. Vi hopper ned på bagerste række og observerer de reaktioner, der kommer på foredraget. Vi udser os en aktiv webshopejer, som spørger flittigt ind. Meget passende stikker vi fingeren i jorden og hører, om de får nogle helt konkrete værktøjer med hjem i bagagen, som de kan bruge på deres webshop. Måske er det nogle af de samme ting, som netop du sidder og pusler med i din webshop.

Vi tog os en snak med ejeren af byghjemme.dk, Mikkel Elgstrøm, som har været hos DanDomain i godt en snes år. Virksomheden sælger primært materialer til hus og have af høj kvalitet til gør-det-selv-folket, som ønsker at realisere boligdrømmene, uden at det vælter budgettet. Webshoppen tæller godt 45.000 varenumre, og der er en mand ansat til udelukkende at varetage oprettelse af netop disse. Virksomhenden har travlt, men der er altid plads til justeringer, som gavner omsætningen. Blandt andet SEO.

20151022_145122

Hvad synes du om seminaret?

“Jeg synes, det var rigtigt godt. Nu har jeg haft med e-handel at gøre i 12-13 år, og det er altid godt lige at blive opdateret på Googles nye trends og tendenser. Så det var super fedt. Det, jeg ledte efter i dag, var at få afklaret; Hvordan tænker Google? Hvad er vigtigt i forhold til Google? Og så nogle hurtige tips. Det synes jeg, at jeg fik. Der var nogle gode værktøjer, som jeg tager med hjem. Bestemt.”

Er der noget konkret, som du kan tage med hjem og arbejde med?

“Det vil klart være title tags og meta tags. Vi øger vores sortiment hver måned med 1.000-1.500 produkter, og så går det ofte lidt hurtigt, når vi opretter dem. Derfor er det sådan noget, man springer over. Det er klart det, jeg vil tage med, for det vægter stadigvæk rigtigt højt. Men heldigvis kan det gøres det via import/eksport i DanDomain shoppen, så man kan sidde en aften eller en weekend og få ordnet meget af det.”

Hvor meget tid bruger du på SEO?

“Vi bruger nok i virkeligheden for lidt. Vi gør det gerne sådan, at de tekster, vi skriver på varerne, er nogenlunde unikke og helst gerne sælgende. Igen. Det skal gå hurtigt. Vi får en ny leverandør ind med 250 produkter, som skal op med det samme. Der kan man igen være tilbøjelig til at springe det over. Nu har jeg taget min medarbejder med, som sidder og laver det her. Og det er fedt for ham, at det ikke er mig, der står og siger, at det er det her, vi skal. Men at der har stået en ekspert, der siger; det virker! Så det håber jeg, at vi kan gå hjem at arbejde med.”

Kan du se nogen målbar effekt på din indtjening, når du har lavet SEO på din webshop?

“Det er svært at sige med SEO. Når vi har skulle lave noget større, så har vi haft DanDomains partnere inde over, da vi har ikke selv ekspertisen eller tiden til det. SEO er heller ikke lige så målbart som Google AdWords, hvor der jo er betaling ved kasse 1. Det gør du jo ikke med SEO. Det er mere langhåret. Går man ind og arbejder specifikt med hver kategori, så virker det også, og man bliver rangeret højere på Google. Men om vi omsætter bedre. Det gør vi nok, da vi bliver rangeret bedre.“

Trænger din webshop til SEO inspiration, så hold øje med vores kommende arrangementer, hvor vi løbende afholder SEO-seminarer og andre .Takeoff seminarer, der kan optimere din forretning.

Se arrangementer

Eller kontakt: René Poulsen fra Wiseo 

Dennis Wormark Larsen

Dennis Wormark Larsen

Content Manager at DanDomain
34 år, bor i Aarhus - ansat i DanDomain A/S siden primo 2015 - uddannet journalist på TV2 - 6+ års erfaring med content marketing hos bl.a. Jubii A/S - virksomhedskonsulent - har egen start-up - blogger i DanDomain-regi og har en PR på 1:17:35 på halvmarathon.
Dennis Wormark Larsen

Latest posts by Dennis Wormark Larsen (see all)

Dennis Wormark Larsen

34 år, bor i Aarhus - ansat i DanDomain A/S siden primo 2015 - uddannet journalist på TV2 - 6+ års erfaring med content marketing hos bl.a. Jubii A/S - virksomhedskonsulent - har egen start-up - blogger i DanDomain-regi og har en PR på 1:17:35 på halvmarathon.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *