Stor interesse for gratis Google Shopping-seminar (Google AdWords)

Mere end et halvt hundrede interesserede webshopejere havde valgt at rive fire timer ud af den sidste dag og den måske mest solbeskinnede dag i marts. Google AdWords var det overordnede paraplyemne, som mere specifikt handlede om den mere lønsomme kampagnetype, Google Shopping.

Google Shopping er en kampagnetype, som er et must at kunne varetage, når du er indehaver af en webshop. Det giver mulighed for at kunne vise dine potentielle kunder produktannoncer med billeder og pris direkte i søgeresultaterne, hvilket er med til at øge brugeroplevelsen for kunderne.

På seminaret lærte de mange fremmødte, hvordan man rent teknisk kommer i gang med Google Shopping, og hvordan de får størst muligt udbytte af sit arbejde med Google Shopping.

Skal du have en webshop? Oprettelse af webshop sker her – prøv helt gratis i 30 dage.

Kræver flid og slid

Google Shopping er en kampagnetype i AdWords, som kræver en solid indsats. Det passer ikke sig selv, hvorfor der skal lægges nogle ressourcer i det. Det handler om kontinuerlig udvikling og forbedring af ens eksisterende kampagner.

Til at kaste lærdom over hele herligheden havde Adwords-eksperten, Frederik Hyldig fra search bureauet s360, taget en stor værktøjskasse med. Han delte flittigt ud af sine værktøjer og udstyrede de mange deltagere med brugbare redskaber, så de selv kunne gå hjem at praktisere og få mere ud af sine Google AdWords-budgetter. Frederik Hyldig gennemgik på rutineret vis en trin for trin opsætning, som var meget konkret og brugbar.

Én af dem, der kom med stor appetit og nysgerrighed på, hvordan man får mest muligt ud af Google Shopping, er én af Danmarks mest velrenommerede online skobutikker, Eshoes.dk, som har været kunde her hos DanDomain i mere end 10 år. I sin konstante jagt på at optimere sin forretning havde indehaver, Søren Kipling, taget turen fra København til Kronjylland. Han havde følgende at sige om seminaret:

“Jeg synes, det har været rigtigt godt. Jo længere vi kommer ind i det, des mere vigtigt bliver det også for os. Og vi har da klart fået nogle værktøjer, som vi kan tage med os hjem og arbejde med. Vi havde nogle spørgsmål med, som vi har fået svar på. De var meget specifikke, men det har han (red. Frederik Hyldig) været omkring, så det var rigtig godt”, sagde Søren Kipling og fortsatte.

“Vi kigger hele tiden efter nye ting, som kan konkurrere med Google AdWords, hvor vores ROI (Return on Investment) er bed, og vi tror på, at det er Google Shopping. Vi får et meget højere afkast nu med Google Shopping i forhold til, hvad vi gjorde tidligere. Derfor leder vi hele tiden efter nye tiltag, hvor vi kan placere vores marketingskroner, så vi får mest muligt ud af dem. Vi har en fuld stilling på det her, så det er noget, hvor vi bruger meget tid på – det og AdWords”, fortalte Søren Kipling, som kun havde rosende ord med til oplægsholderen og s360, som han bruger som partner til dagligt.

Soren-Kipling“Det er ret svært, og jeg synes, at han formidler det let forståeligt. s360 er meget seriøse, og de forstår hele business-delen bag det at sidde med en webshop, og at det bare skal give penge. Ellers er det bare ikke godt nok. Så jeg er meget glad for at arbejde sammen med dem”, slutter Søren Kipling.

 

 

Kom med på vores gratis seminarer

Er du interesseret i at komme med på vores helt gratis seminarer om bl.a. Google Shopping, SEO (søgemaskineoptimering), Office-pakken, AdWords og opstart af DanDomain Webshop? Så hold øje med vores eventside, hvor vi løbende afholder nye seminarer, hvor du vil få indgående kendskab til forskellige emner, og du bliver selv i stand til at udvikle din forretning og tage den til et nyt niveau.

Tag mig til eventsiden

Dennis Wormark Larsen

Dennis Wormark Larsen

Content Manager at DanDomain
34 år, bor i Aarhus - ansat i DanDomain A/S siden primo 2015 - uddannet journalist på TV2 - 6+ års erfaring med content marketing hos bl.a. Jubii A/S - virksomhedskonsulent - har egen start-up - blogger i DanDomain-regi og har en PR på 1:17:35 på halvmarathon.
Dennis Wormark Larsen

Latest posts by Dennis Wormark Larsen (see all)

Dennis Wormark Larsen

34 år, bor i Aarhus - ansat i DanDomain A/S siden primo 2015 - uddannet journalist på TV2 - 6+ års erfaring med content marketing hos bl.a. Jubii A/S - virksomhedskonsulent - har egen start-up - blogger i DanDomain-regi og har en PR på 1:17:35 på halvmarathon.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.