Sælg mere med chat i din webshop

Du har et solidt brand, din webshop er færdigdesignet, og du har en god SEO-strategi og en produktportefølje klar. Din webshop indbyder allerede besøgende til en god oplevelse og giver et flot billede af, hvad I tilbyder. Men hvor bliver kunderne af?

Sandheden er, at dine produkter kun er en del af oplevelsen, når det gælder din webshop. For at øge engagementet fra dine besøgende samt øge sandsynligheden for at de bliver kunder hos dig, handler det om at skabe en relevant samtale for de rigtige besøgende på det rigtige tidspunkt.

Personlig kontakt gør forskel i salget
Som onlineshoppere er vi blevet eksperter i bevidst at overse reklamer. Popups, reklamebanner og marketingemails fjernes ubesværet. Vi er blevet trænet i at overse dem, og allerede i 1990’erne blev der forsket i termen “ banner blindhed”. Dette skyldes, at vi ved, at disse beskeder ikke er skrevet til os. Erfaring har lært os, at generisk indhold sjældent har lige så stor effekt som den personlige besked. De upersonlige henvendelser og flade webshops har en faldende attraktivitet hos online shoppere, og for mange hjemmesider og især webshops betyder det desværre, at en del af det gode budskab går tabt. (Kilde: Cybersmile)

Servicer dine kunder online med chat
Vores erfaring er, at en online shopping oplevelse ikke bør være mindre personlig eller behjælpelig end den, man forventer at få til daglig i fysiske butikker. En oplevelse, hvor man både forventer hjælp, vejledning og gode råd til købet. Det handler altså om at give samme tryghed, samme professionelle kundeservice og samme proaktive kundekontakt, som man er vant til. Med andre ord handler det om at invitere besøgende til en hurtig og personlig samtale netop, når de har brug for det. Løsningen på dette er hverken emailhenvendelser, ticketsystemer eller gæstebogsbeskeder, men derimod personlige live chatløsninger.

Undersøgelser viser, at der gennemsnitligt kan forventes 15 % flere henvendelser på webshops, som benytter chat-løsninger, og dette direkte kommunikationsmiddel er af stigende interesse og mere naturligt at bruge for online shoppere. (Kilde: Cybersmile)

Se hvordan Cybersmiles chatfunktion virker i videoen herunder

Tag mig til Cybersmile Live Chat-app’en

Værdien af en personlig chatsamtale
Med live chat på hjemmesiden handler det om at skabe en direkte personlig kontakt mellem den besøgende og virksomheden. Det handler om, at vi som onlineshoppere
får en personlig henvendelse, som vi har mulighed for at reagere på imens vi overvejer vores køb, da den kan være både tryghedsskabende og afklarende i forhold til kundens spørgsmål, undren og interesse. Det gælder om at vise dine besøgende, at du er til stede og klar til at servicere dem. Uanset hvad din webshop sælger, hvad du skriver om på din blog, eller hvad din hjemmeside promoverer, kan den personlige samtale skabe stor værdi for både dig og dine besøgende. Her er et par konkrete eksempler på hvordan:

● Styrk salg og skab mersalg i dine webshops.

Du kan bruge den direkte samtale til at guide dine besøgende gennem et køb på din
webshop og præsentere nye produkter for potentielle kunder, netop når de browser
din webshop.

cybersmile_teaser

  • Skab tilbagevendende besøgende
    Brug chatsamtalen til at give dine besøgende lyst til at vende tilbage til din
    webshop ved at besvare deres spørgsmål og være imødekommende overfor
    deres ønsker. Formår du at skabe øget værdi for de besøgende, vil de have god
    grund til at vende tilbage.
  • Få feedback fra dine besøgende
    Du kan bruge live chatten til at få unik feedback i din webshop, dit produkt og dit
    brand. Forstå dine besøgende og få et kvalitativt billede af, hvem der kigger på dine
    produkter og din side.
  • Support og øget kundetilfredshed
    Du kan bruge live chatten til at supportere kunder, der ellers var gået i stå under et
    køb og dermed mindske bounceraten (afvisningsprocenten) for din webshop.

Sammen med Cybersmile følger en app til din smartphone/tablet, hvor du modtager og sender chat-beskeder til dine kunder. Derfor behøver du ikke at være i nærheden af din computer for at være online på chatten.

Er du interesseret i at komme tættere på dine kunder samt give dem en helstøbt kundeoplevelse i din webshop, så kan du få app’en her hos DanDomain til kun kr. 99,- pr. md.

Du finder Cybersmile Live Chat her

Har du spørgsmål til Cybersmile Live Chat, så kontakt os på:

E-mail: shopsalg@dandomain.dk

Tlf. 88 82 04 90

Dennis Wormark Larsen

Dennis Wormark Larsen

Content Manager at DanDomain
34 år, bor i Aarhus - ansat i DanDomain A/S siden primo 2015 - uddannet journalist på TV2 - 6+ års erfaring med content marketing hos bl.a. Jubii A/S - virksomhedskonsulent - har egen start-up - blogger i DanDomain-regi og har en PR på 1:17:35 på halvmarathon.
Dennis Wormark Larsen

Latest posts by Dennis Wormark Larsen (see all)

Dennis Wormark Larsen

34 år, bor i Aarhus - ansat i DanDomain A/S siden primo 2015 - uddannet journalist på TV2 - 6+ års erfaring med content marketing hos bl.a. Jubii A/S - virksomhedskonsulent - har egen start-up - blogger i DanDomain-regi og har en PR på 1:17:35 på halvmarathon.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.