ViaBill anmeldelse "Vi var meget skeptiske ..."
ViaBill anmeldelse - efterlad gerne en kommentar...
hvis du har spørgsmål om ViaBill, eller hvis du vil give din anmeldelse af ViaBill.
Har ViaBill været effektivt for din webshop?
Efterladte indkøbskurve - nye indkøbsvaner
Flere og flere danskere er begyndt at "ose" rundt på nettet, hvor varer bliver lagt i kurven, uden at købet bliver gennemført.
De afbrudte køb kan skyldes mange forskellige ting.
Afhængig af hvilken branche du beskæftiger dig med, vil efterladte indkøbskurve udgøre mellem 30 og 60 % af alle registrerede kurve - særligt inden for tøj og boligtilbehør er antallet af efterladte kurve højt.
Der ses en tendens til, at kunderne ligger varen i kurven for at sammenligne den endelige pris med andre webshops.
Er prisen bedre et andet sted, eller giver din konkurrent gratis fragt, mister du kunden.
De prisbevidste kunder, der efterlader varer i kurven, kan også skyldes ganske almindelig "vindues shopping", hvor kunden samler alle de varer han/hun drømmer om.
Men når den endelige pris dukker op, indser kunden, at der ikke er penge til det. Så forlader kunden din forretning.
Vil du mindske antallet af disse tabte salg? Så kan ViaBill være løsningen.
Overvejer du at tilbyde dine kunder delbetaling via ViaBill på din webshop, men er du stadig lidt skeptisk? Her får du en ViaBill anmeldelse fra den populære danske tøjforretning, Part of Me.
ViaBill anmeldelse: Part of Me
Kasper og Merethe fra Part of Me anmelder her ViaBill i håb om at inspirere andre webshopejere.
En fordel for både forretningen og vores kunder
"I starten var vi selv MEGET tilbageholdende for, om vi ville give vores kunder mulighed for at handle via delbetaling.
Nok mest fordi, vi ikke selv er tilhængere af de mange ”hurtige lån”, og vi har aldrig selv prøvet finansiering af handel på nettet.
Vi besluttede os alligevel for at give ViaBill en chance.
ViaBill betaling blev tilføjet på vores webshop i midten af december 2015, og vi har ikke et sekund fortrudt, at vi fik oprettet en ViaBill aftale.
Det har vist sig at være en god omsætningsmæssig fordel - både for forretningen og for vores kunder!"
Hvor meget kan ViaBill øge salget?
"Med ViaBill får vores kunder rente- og gebyrfri finansiering af deres køb. Ved at tilbyde gratis delbetaling til vores kunder, giver det os en unik mulighed for at få fat i et kundesegment, som vi ellers normalt ikke ville kunne ramme.
Samtidig giver ViaBill os mulighed for at få flere ”sidst på måneden”-bestillinger, hvor pengene måske er små for de fleste. ViaBill har drastisk ændret vores konverteringsrate, som vi særligt ser sidst på måneden. Det har bragt væsentlig mere salg med sig, end vi først havde forventet.
Vores omsætning er i alt steget med hele 10 % alene pga. ViaBill – Og dette er uden, at vi har gjort noget aktivt for at annoncere med, at man nu kan betale med ViaBill."
Hvilke type ordrer får man med ViaBill?
"Vi troede i starten, at folk kun ville benytte ViaBill til store ordre (som i vores tilfælde ligger på +1.000 kr.).
Men det har faktisk vist sig, at kunderne primært benytter ViaBill til at ”betale til den første”, dvs. der er også mange almindelige ordre, der bliver finansieret den vej. ViaBill kan derfor med fordel både bruges af webshops, der sælger dyre produkter, og af webshops, der sælger produkter til lave priser."
Hvordan er kundernes oplevelse af ViaBill?
"De kunder, vi har været i kontakt med, i forbindelse med deres handel via ViaBill, har alle været tilfredse med løsningen, da ViaBill har en nem og overskueligt kundeportal, hvor kunderne altid kan følge med i, hvor meget de skylder, og hvordan deres betalinger falder."
Er der chance for, at man ikke får sine penge til tiden?
"Som forhandler får vi pengene fra ViaBill 14 dage efter, vi har behandlet ordren og har ”trukket” pengene fra kunden (det er kun 7 dage efter en almindelig Mastercard handel). Det er vi meget tilfredse med, og vi har altid fået vores betaling til tiden.
Som nystartet webshop skal man selvfølgelig lige ”over” denne kredittid. Og har du knap så mange ordrer på din webshop, kan du måske tænke ”Det var godt nok en lang kredittid”. Men da det primært er ordrer, som du ellers ikke vil have fået i hus, kan det jo betegnes som ekstra penge - og det er altid en god ting.
Vi har ikke et sekund fortrudt vores ViaBill-aftale. Vi betalte 5.000 kr. i oprettelse. Det tjente sig selv hjem på en måned."
Sådan får du ViaBill-aftale ...
Har du webshop hos Dandomain, sparer du penge!
Gratis 30 dages prøveperiode - Start i dag!
Har du webshop hos Dandomain, giver vi dig en ViaBill-aftale, uden du skal betale oprettelsesgebyr på 4.995 kr. ekskl. moms. Du sender blot en mail til support@dandomain.dk hvorefter vi opretter en aftale til dig, uden du skal betale for det.
Læs mere om ViaBill ...
Læs mere om delbetaling - Er det sikkert?
ViaBill anmeldelse - efterlad gerne en kommentar...
hvis du har spørgsmål om ViaBill, eller hvis du allerede har erfaring med ViaBill. Har ViaBill været effektivt for din webshop?