Webshop blomstrer med lynets hast!

Eventyret om webshoppen, blossom.dk, er kun lidt over ét år gammelt. Ikke desto mindre er det en fortryllende fortælling, der får de fleste iværksættere til at drømme. Trods sin korte levetid blomstrer butikken med lynets hast, og allerede efter tre måneders regnskabsføring er årets målsætning nået med mere end det firedobbelte. Økonomisk set er det gået over al forventning, hvilket ifølge ejeren tilskyndes et klart afgørende tiltag.

“Vi valgte at få lavet et nyt webshop-design af DanDomain designpartneren, Online Plus, fordi det var lige dét, vi havde ledt efter. Det er simpelt, det er et enkelt og fladt design, og det er behageligt for øjet. Før var vores shop lidt forvirrende, men nu er den langt mere less is more. Vi havde en rigtig god sparring og fik lavet alt det, vi gerne ville, så det var fantastisk, og de var super fleksible. Designet har i hvert fald løftet vores omsætning med 300 procent sammenlignet med omsætningen sidste år,” siger indehaver af blossom.dk, Trine Kær.

Opret flere webshops

Hårdt arbejde med de sociale medier

Egentlig begynder eventyret før, at webshoppen overhovedet er født. En fysisk butik i Nibe nær Ålborg bliver starten på det hele, hvor kunderne kommer via et enormt arbejde på Facebook. I skrivende stund har Butik Blossom 17.497 følgere på Facebook. Ejeren har investeret en masse tid i at være tilstede på de sociale medier, navnligt Facebook, som genererer en masse trafik. Men det er også en platform hvorpå, at det er muligt at yde en service samt give informationer om løbende udvikling, nye tiltag og gode tilbud. De sociale medier er dér, man skal være, hvis man vil nå sine kunder. Det er Trine Kær meget bevidst om.

“Vi har ikke brugt en krone på markedsføring. Vi har en voldsom vækst på Facebook, hvor vi har næsten 18.000 følgere, og der når vi rigtig mange mennesker. Det, at vi har bygget en kundeskare op på Facebook, fungerer som kobling til vores fysiske butik. For så derefter at lave en webshop, hvilket giver en eller anden tillid, da folk ved, at vi eksisterer rent fysisk. De kan komme herud, og det, tror jeg, er utroligt vigtigt for tilliden,” lyder det fra Trine Kær.

Det hårde forarbejde gav pote og mere til

Facebook-indsatsen viser sig at vække følgernes appetit, og der opstår ret hurtigt en del virak omkring det nye blossom.dk. Populariteten mærker de øjeblikkeligt, da de lancerer den nye webshop.

“Efter implementeringen af det nye shopdesign lavede vi en relancering af shoppen og lukkede den gamle ned i tre dage. Så opbyggede vi noget hype omkring det på Facebook, hvor vi skrev, at folk skulle glæde sig til lanceringen af vores nye webshop, og at der ville være gode tilbud og gaver til de første 20 kunder. De 20 første ordrer røg på kun 37 sekunder, så det var helt vildt, hvad det gav. Det gik bare så stærkt, og ordrene blev ved med at rulle ind,” siger en yderst begejstret Trine Kær.

Udlev din drøm med egen webshop

Lyder eventyret om Blossom så godt, at du selv drømmer om at kopiere succesen? Muligheden er der, og vi har faciliteterne. Men der er stor forskel på suset i maven, når man står på kanten af vippen sammenlignet med hoppet ud. Rådet fra samtlige succesfulde iværksættere, som undertegnede har talt med, lyder: “Spring ud i det!”

Samme råd kommer fra Trine Kær, der i sin tid valgte at gøre sin webshop-drøm til virkelig med en webshop hos DanDomain.

“Vi valgte DanDomains webshop-platform fra starten af flere grunde. For det første, så var det forholdsvist nemt at finde ud af på det tidspunkt, da jeg ikke havde meget forstand på det. Og for det andet er supporten vigtig. Man ringer til jer og får svar i løbet af fem minutter. Det er simpelthen fantastisk. Det er altid til at komme igennem, hvilket jeg synes, er utroligt godt. Og så koster det ikke penge,” siger Trine Kær.

Gør din egen webshop-drøm til virkelighed. 

 

 

Dennis Wormark Larsen

Dennis Wormark Larsen

Content Manager at DanDomain
34 år, bor i Aarhus - ansat i DanDomain A/S siden primo 2015 - uddannet journalist på TV2 - 6+ års erfaring med content marketing hos bl.a. Jubii A/S - virksomhedskonsulent - har egen start-up - blogger i DanDomain-regi og har en PR på 1:17:35 på halvmarathon.
Dennis Wormark Larsen

Latest posts by Dennis Wormark Larsen (see all)

Dennis Wormark Larsen

34 år, bor i Aarhus - ansat i DanDomain A/S siden primo 2015 - uddannet journalist på TV2 - 6+ års erfaring med content marketing hos bl.a. Jubii A/S - virksomhedskonsulent - har egen start-up - blogger i DanDomain-regi og har en PR på 1:17:35 på halvmarathon.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.