xspance giver Eshoes A/S og WEBdanes kraftig vækst

xspance er lig med mersalg

Handel via xspance er i dag blevet en naturlig del af forretningsgangen hos Eshoes, og de er nu gået i gang med at udvide til amazon.co.uk. Thomas Kipling fra Eshoes siger: “Vi synes, at Amazon gennem xspance er en rigtig god kanal, som giver et rigtigt godt mersalg – også af produkter som ikke er så lette at sælge i DK, men som er interessante i Tyskland eller England”

Den ekstra aktivitet forkorter produkters liggetid på lageret, og har givet Eshoes anledning til at udvide forretningen: “Vi har netop ansat en dygtig Stock Manager der skal have ekstra fokus på de nye salgskanaler og den ekstra lageraktivitet det bringer med sig.”

Eshoes forhandler et bredt sortiment af sko, og har derfor haft god mulighed for at eksperimentere lidt med forskellige strategier på xspance’s salgskanaler: “Generelt vil jeg sige, at det der virker for os er kendte brands og det virker, hvis vi enten er billigere end konkurrenterne, eller hvis disse brands ikke sælges af andre på Amazon, men alligevel har en vis efterspørgsel.”

Men det virker til gengæld også over al forventning, for som Søren Kipling fra Eshoes siger: “Xspance har på et år vokset sig til at være en af Eshoes væsentligste partnere, og vi har budgetteret med en kraftig forøgelse i 2013.”

eShoes-logo

Drømmer du om din helt egen shop? Lav din egen webshop

xspance gav +400.000 kr. i omsætning

For WEBdanes.dk var xspance ikke en stor strategisk satsning, men mere et sjovt lille projekt med mulighed for lidt mersalg. Derfor blev kun en begrænset del på ca. 20% af WEBdanes’ produktsortiment sat til salg på en enkelt markedsplads, nemlig amazon.co.uk.

Det resulterede i 17 ordrer den første måned, og WEBdanes håndterede den nye gruppe af kunder så godt, at de hurtigt blev en af Amazon’s bedst bedømte virksomheder med en score på 9,8 ud af 10. WEBdanes åbnede salget op på amazon.de og amazon.fr i marts 2012, og det gav en pæn stigning i salget. Op til julesæsonen 2012 fordoblede WEBdanes deres udbud af varer på Amazon, og det gav virksomheden en ekstra juleomsætning på 150.000 kr. Det ekstra udbud viste sig at holde interessen oppe i 2013, hvor januar måneds omsætning rundede 100.000 kr.

“Takket være xspance’s integration med både DanDomain og Amazon mærker vi ikke om ordren kommer fra shoppen eller fra xspance. xspance er lige så stille gået hen og blevet en vigtig del af vores forretning, og vi har høje forventninger til salget i 2013.”

WEBdanes har anbefalet flere virksomheder at sælge via xspance, og på baggrund af WEBdanes’ anbefalinger sælges der i dag både lingeri, skateboards og tøj via xspance.

logo-webdanes

 

Lav din egen webshop gratis – 30 dages prøveperiode

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.