Mailløsning: Derfor skal du have din egen mailadresse
Hvad er en mailløsning?
En mailløsning skal forstås som en mailadresse med sit eget domæne, fx helle@din-virksomhed.com. En mailadresse er en kombination af et navn og et domæne.
Tager du ovenstående eksempel er ’helle’ navnet og ’din-virksomhed.dk’ er domænet. Bruger du en gratis mailudbyder som fx Gmail eller Hotmail, kan du kun vælge navn og ikke domæne.
Med en mailløsning kan du både vælge dit eget navn og domæne til din mailadresse. En mailløsning giver dig derfor mulighed for at oprette personlige og unikke mailadresser baseret ud fra dit domænenavn.
Du har altså brug for et domæne før du kan få din egen mailløsning og komme godt i gang. Ved du endnu ikke hvad dit domænenavn skal være? Så læs med her, hvor vi giver gode råd til at vælge et godt domænenavn.
Tag udgangspunkt i dit domænenavn
Sørg for at din mail er kædet sammen med dit firmanavn. Så er der en klar sammenhæng, og dine kunder vil ikke være i tvivl om at mailadressen hører til din virksomhed.
Hvis du fx ejer domænet Dandomain.dk kan du med en mailløsning oprette en mailadresse, der hedder navn@dandomain.dk.
Hvis du har behov for flere mailadresser til forskellige formål, vil alle mailadresser blive koblet til samme domæne, fx support@dandomain.dk og job@dandomain.dk.
Du kan fx oprette en personlig mailadresse til hver medarbejder, én til hver afdeling i virksomheden, én til jobopslag osv. Alt efter hvad du har brug for.
Mailløsning eller Mailhotel?
En mailløsning bliver ofte solgt som et produkt under navnet Mailhotel. Sagt på en anden måde; et mailhotel er et produkt, der giver dig en mailløsning. Ligesom et webhotel, der gemmer alle dine filer til din hjemmeside, så opbevarer et mailhotel alle dine mailadresser, mailoplysninger og mails.
Mailhotel er et produkt blandt mange og du kan derfor finde andre produkter, der også tilbyder en mailløsning. Med et mailhotel får du ’kun’ en mailløsning, hvor du med andre produkter kan få en pakkeløsning, hvor mailløsning indgår.
Hos Dandomain kan du både få et mailhotel eller vælge en af vores pakkeløsninger, hvor bl.a. Officepakken også er inkluderet. Læs mere om vores pakkeløsninger her >
Hvorfor have sin egen mailløsning?
Men hvorfor skal du overhovedet have din egen mailløsning? Vi giver dig her 3 gode grunde:
#1 Personlig mailendelse
Almindelige mailadresser kan bl.a. ende på Gmail, Hotmail eller Yahoo. Med en mailløsning får du en personlig og unik mailadresse, der skiller sig ud fra mængden.
#2 Øget genkendelighed
Med en mailløsning kan du knytte dit domænenavn til dine mailadresser. Dermed vil dine kunder opleve en tydelig rød tråd mellem dine mailadresser og dit virksomhedsnavn og derfor nemmere genkende dit brand.
#3 Signalerer professionalisme
Med en mailløsning fremstår din virksomhed mere professionel, fordi du har en personlig mail, der tydeligt kobler sig til dit firmanavn. Det er ikke særlig troværdigt som virksomhed at have en mailadresse, der hedder dortes-butik-1234@hotmail.com. Har du en mailløsning, får du et professionelt look samtidig med at det er nemmere for dine kunder at kontakte dig.
Med vores mailløsning får du mere end du regner med
Har du en mailløsning hos os, hjælper vi dig med at flytte dine eksisterende data over til vores mailløsning og sørger for, at du får en god start. Vi synkroniserer automatisk dine e-mails og kontakter, samtidig med at vi opretter alle dine aftaler i kalenderen.
Dandomains Mailhotel er ideelt til dig, der ønsker en simpel løsning med en eller flere mailadresser. Her får du bl.a. 1 GB mailbox, adressebog og webmail.
Har du brug for noget mere komplekst, har vi Exchange Online løsning, som bl.a. giver dig mulighed for kalenderdeling og 50 GB mailbox. Denne løsning er perfekt til dig, der ønsker alle de avancerede funktioner til din mailløsning.
Vil du gerne have mulighed for at arbejde med både mail og dokumenter, hvor som helst og på alle enheder? Så kan du hos Dandomain købe Microsoft 356 Business Standard, der er en pakkeløsning hvor hele Office-pakken er inkluderet sammen med alle fordelene som ved Exchange Online.
Læs mere om vores pakkeløsninger her >
Uanset hvilken pakkeløsning du vælger, så hjælper vi dig godt fra start. Vi vejleder dig under hele flytningen og står til rådighed, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.
Vil du høre mere, så kontakt os her!
Hvorfor få en mailløsning hos Dandomain?
-
Virus og spambeskyttelse. Hos os er din mail beskyttet hele vejen rundt mod virus og spam, så du ikke konstant modtager spammails på alle dine tilknyttede mails.
-
Backup. Vi tager løbende backup af al din data, så du nemt og hurtigt kommer i gang igen, hvis uheldet skulle være ude. Du skal ikke røre en finger - vi klarer det for dig.
-
Mobil. Hos Dandomain kan du få e-mails på alle dine enheder, så du er mobil. Dermed er det let tilgængeligt for dig at tjekke og besvare mails, ligegyldig hvor du befinder dig.
-
Ekstraordinær support. Vi yder en ekstraordinær og dansk support alle ugens dage. Vi kan vejlede dig i hvilken type mailløsning, der giver mest mening for netop din virksomhed.
Er du stadig i tvivl om en mailløsning er det rette for dig?
Giv os et kald på tlf. 8777 9045 eller kontakt os via mail: salg@dandomain.dk