E-handel, hosting og alt midt i mellem

13. april 2021
Opdateret 13. april 2021

Google Shopping guide 2021 - Sådan bruger du kostpriser og avanceprocent

Vil du gerne bruge Google Shopping på en måde som kan være mere profitabelt end du gør nu? Så burde du læse videre - for her får du nemlig indsigt i hvordan!

Google Shopping handler ikke blot om at få et feed fra din hjemmeside ind i Google Merchant Center og derefter sætte en kampagne op. Der er utrolig mange muligheder for at optimere Google Shopping. Du kan give dit feed flere informationer og dermed give Google flere ting at arbejde med.

Du har højst sandsynlig kostpriser på dine produkter. Får det du med ind i feedet, så kan du udregne avanceprocent og derefter lave kampagner baseret på dine avanceprocenter. En struktur kunne være:

  • Kampagne 1 - Avanceprocent under 40% (budgivning ROAS 7 måske)
  • Kampagne 2 - Avanceprocent over 40% og under 50% (budgivning ROAS 6,5 måske)
  • Kampagne 3 - Avanceprocent over 50% og under 60% (budgivning ROAS 6 måske)
  • Kampagne 4 - Avanceprocent over 60% og under 70% (budgivning ROAS 5,5 måske)
  • Kampagne 5 - Avanceprocent over 70% (budgivning ROAS 5 måske)

Ovenstående kan du undgå, hvis du har et værktøj til at budgive efter profit.

En ny struktur kan skaffe dig flere salg fra Google Shopping!

Du får mulighed at optimere efter profit eller omsætning. Der er derfor mere fokus på profitable annoncer. Det kan give dig hurtigere vækst via Google Shopping.

Har du ikke et værktøj til profit, så skal du lave udregningen med avanceprocent. Her kan du bruge custom_label_0 til alle dine produkter med avanceprocent under 40%. Så kan du lave strukturen på kampagnerne baseret på custom labels.

Nedenstående billede er et eksempel på, hvordan avanceprocent kan udregnes i Data Feed Watch. Det er dog ligemeget, hvilket værktøj du bruger til feedoptimering.

google-shopping-guide

Dette er din mulighed for at udvikle dit Google Shopping, og dermed skabe vækst på Google Ads.

Gæsteblogger | Casper Hessellund
Gæsteblogger | Casper Hessellund
Ejer & Google Ads Specialist hos Adwords Specialist. 100% specialiseret i Google Ads, og intet andet. Google Ads Specialist med over 6 års specialiseret erfaring, som har en god forretningsforståelse og arbejder med nogle af de mest voksende danske webshops.

Andre har også læst

5 tips til indholdsoptimering: Sådan kommer du til tops i søgeresultaterne

Indholdsoptimering er et vigtigt fokusområde, når du arbejder med SEO for at nå til tops i søgeresultater...
Læs mere

Google Shopping guide 2021 - Sådan bruger du kostpriser og avanceprocent

Vil du gerne bruge Google Shopping på en måde som kan være mere profitabelt end du gør nu? Så burde du læ...
Læs mere

Mailløsning: Derfor skal du have din egen mailadresse

Hvad er en mailløsning? En mailløsning skal forstås som en mailadresse med sit eget domæne, fx helle@din-...
Læs mere