E-handel, hosting og alt midt i mellem

13. april 2021
Opdateret 7. juli 2021

Google Shopping guide 2021 - Sådan bruger du kostpriser og avanceprocent

Vil du gerne bruge Google Shopping på en måde som kan være mere profitabelt end du gør nu? Så burde du læse videre - for her får du nemlig indsigt i hvordan!

Google Shopping handler ikke blot om at få et feed fra din hjemmeside ind i Google Merchant Center og derefter sætte en kampagne op. Der er utrolig mange muligheder for at optimere Google Shopping. Du kan give dit feed flere informationer og dermed give Google flere ting at arbejde med.

Du har højst sandsynlig kostpriser på dine produkter. Får det du med ind i feedet, så kan du udregne avanceprocent og derefter lave kampagner baseret på dine avanceprocenter. En struktur kunne være:

  • Kampagne 1 - Avanceprocent under 40% (budgivning ROAS 7 måske)
  • Kampagne 2 - Avanceprocent over 40% og under 50% (budgivning ROAS 6,5 måske)
  • Kampagne 3 - Avanceprocent over 50% og under 60% (budgivning ROAS 6 måske)
  • Kampagne 4 - Avanceprocent over 60% og under 70% (budgivning ROAS 5,5 måske)
  • Kampagne 5 - Avanceprocent over 70% (budgivning ROAS 5 måske)

Ovenstående kan du undgå, hvis du har et værktøj til at budgive efter profit.

En ny struktur kan skaffe dig flere salg fra Google Shopping!

Du får mulighed at optimere efter profit eller omsætning. Der er derfor mere fokus på profitable annoncer. Det kan give dig hurtigere vækst via Google Shopping.

Har du ikke et værktøj til profit, så skal du lave udregningen med avanceprocent. Her kan du bruge custom_label_0 til alle dine produkter med avanceprocent under 40%. Så kan du lave strukturen på kampagnerne baseret på custom labels.

Nedenstående billede er et eksempel på, hvordan avanceprocent kan udregnes i Data Feed Watch. Det er dog ligemeget, hvilket værktøj du bruger til feedoptimering.

google-shopping-guide

Dette er din mulighed for at udvikle dit Google Shopping, og dermed skabe vækst på Google Ads.

Gæsteblogger | Casper Hessellund
Gæsteblogger | Casper Hessellund
Ejer & Google Ads Specialist hos Adwords Specialist. 100% specialiseret i Google Ads, og intet andet. Google Ads Specialist med over 6 års specialiseret erfaring, som har en god forretningsforståelse og arbejder med nogle af de mest voksende danske webshops.

Andre har også læst

Opsætning og brug af Google Search Console i DanDomain Webshop

Som jeg var inde på i mit oplæg til DanDomains Uddannelsesdag 2021, så ville jeg som webshopejer vælge Go...
Læs mere

A/B testing: Din måde at sikre resultater

En webshop er for mange virksomheder den bærende salgskanal, og der kan være mange holdninger til hvordan...
Læs mere

Micro-influencers kan hjælpe din forretning: Sådan går du strategisk til værks

Der findes ikke et bedre kvalitet stempel for dit brand end en personlig anbefaling. Netop dette er en af...
Læs mere