Blog

Hjem.dk ville til Tyskland, men blev bremset. OnPay gjorde det muligt

Skrevet af: Rikke Toft Rønn
17. december 2024

Hjem.dk havde en udfordring. De ville ind på det tyske marked, men deres eksisterende betalingsløsning tilbød ikke betaling med PayPal, som er det mest efterspurgte betalingsmiddel i Tyskland.

Det duede ikke.

Der var behov for et skifte af betalingsløsning.

En ekstern konsulent pegede på OnPay 

Gode råd er dyre. Og de allierede sig derfor med en ekstern konsulent, der skulle afdække deres behov og hjælpe dem med at vælge den rette betalingsløsning.  
 
Efter at have kortlagt flere muligheder, pegede konsulenten på OnPay.
Martin beskriver konsulentens feedback sådan: 
 

"De inputs, vi fik fra vores eksterne konsulent var, at priserne selvfølgelig var i orden, og så var der de ekstra ting, der var med i pakken. Det var den danske support, en brugervenlig UX og muligheden for at tilbyde betalingsmuligheder i både Danmark og andre lande” siger Martin Skjold, der er head of e-commerce hos Hjem.dk.  
 

Der var ikke så meget at rafle om. OnPay var ifølge konsulenten bedst på pris, funktionalitet og support. Og vigtigst af alt: OnPay kunne tilbyde betaling med PayPal. Og den tyske ekspansion kunne blive til virkelighed. 


Skiftet gik så smooth. Ingen kunder opdagede det.

Hjem.dk havde et klart mål, da de besluttede at skifte til OnPay: Kunden skulle opleve en gnidningsfri overgang, der ikke påvirkede deres købsoplevelse. Skiftet blev planlagt til punkt og prikke, så Hjem.dk kunne skifte betalingsløsning uden så meget som 2 sekunders nedetid: 
 

“I forhold til skiftet havde vi nogle bekymringer – hvordan fungerer det, og hvad kommer kunderne til at mærke til det, og er der noget nedetid? Men vi blev holdt fuldstændig i hånden. Vores bekymringer forsvandt hurtigt, og skiftet skete helt uden kunderne opdagede det,” forklarer Martin og fortsætter: 
 
“Vi fandt en god og stærk proces. Vi fik aftalt nogle deadlines, og alt kørte som perler på en snor. Og så er det jo dejligt, at der er dansk support”. 

 


Hjem.dk har set en positiv effekt på konverteringsraten efter skifte til OnPay 

Hjem.dk har med OnPay fået en mere stabil og billigere betalingsløsning, der gør en forskel for både driften og kundeoplevelsen. De mange betalingsmuligheder som MobilePay, Apple Pay og PayPal har gjort det lettere for kunderne at betale – og det har direkte løftet konverteringsraten:


“Nogle af de største fordele, vi har oplevet, er, at vi har haft en 100% oppetid. Vi har haft en bedre pris, end vi har haft tidligere. Og vi har haft mulighed for at tilbyde alle de her betalingsmuligheder som MobilePay, Apple Pay, Google Pay, PayPal og Klarna, der gør det nemmere og hurtigere for kunden at tjekke ud. Det har vi faktisk også kunne se på vores konverteringsrate i en positiv retning,” siger Martin.  

 
Nemt at få fat i supporten - både på telefon og mail

For Hjem.dk, der har gjort den gode kundeoplevelse til deres DNA og fået over 25.000 Trustpilot-anmeldelser med en rating på 4,9, var det essentielt at vælge en betalingsløsning med hurtig, dansk support. Som Martin forklarer: 

 
"Vi værdsætter, at der er dansk support, både i selve onboardingprocessen og efterfølgende. Det er nemt at få fat i supporten – enten på telefon eller på mail." 


Denne tilgængelighed har givet dem ekstra tryghed i skiftet og sikret, at Hjem.dk altid kan levere en god betalingsoplevelse til kunderne.  

 

 

Vil du også tilbyde dine kunder et hav af betalingsmuligheder ligesom Hjem.dk? 

Prøv OnPay gratis i 30 dage og se, om du også kan mærke det på din konverteringsrate.