Online legetøjsbutik fik 72 % flere konverteringer på mobilen

DanDomain mobil app: DanDomain har en ny app på vej til alle vores webshopejere. Den hedder ‘Swipe & Buy’ – Det bliver banebrydende for dansk e-handel.

Appen viser et andet design/layout på mobilenheder. Den nye app er en helt ny måde at handle på og giver en glidende og mere app-agtig shoppingoplevelse på mobilen, som i bund og grund gør det nemt for kunderne at handle = De køber mere.

Få besked, når vi åbner forsalget af den nye app (vi har planlagt ekstra bonus til jer, der tilmelder sig vores nyhedsbrevsliste). Tilmeld dig her: Dandomain.link/swipe


CASE: Legen.dk

Hos legetøjswebshoppen Legen.dk har de i et års tid drømt om bedre konverteringer. Besøgstallene fejlede ikke noget, men det var tydeligt at se, at der var plads til forbedringer, i forhold til hvor mange af de besøgende der rent faktisk købte noget på sitet.

Det fortæller Klaus Pedersen, ejer og indehaver af Legen.dk. I et års tid har de været igennem en proces om generel konverteringsoptimering. Da de fik tilbuddet om at beta teste vores nye app Swipe & Buy, sprang de derfor på.

 

Mobilkonverteringen er steget til vejrs

Legen.dk skulle ikke vente længe på at se resultaterne. I marts 2018 fik de Swipe & Buy appen implementeret på deres webshop, og allerede i april talte tallene deres tydelige sprog.

I april 2018 er Legen.dk’s mobilkonverteringer steget med 72 % sammenlignet med april 2017. Konverteringen på desktop er i samme periode steget med 25 %, hvilket tyder på, at der er sket en generel konverteringsoptimering.

Swipe & Buy er naturligvis ikke det eneste tiltag, Legen.dk har foretaget for at øge deres konverteringer. Ikke desto mindre er konverteringen væsentlig forøget på mobil kontra på desktop, og det resultat tilskriver Klaus til den nye DanDomain mobilapp Swipe & Buy:

”Det er tydeligt, at mobilkonverteringen har rykket sig mere end desktopkonverteringen. Der er Swipe & Buy helt sikkert en stor del af forklaringen.”

Andre forbløffende resultater som Legen.dk har opnået i april 2018 sammenlignet med april 2017:

  • Antal gennemførte transaktioner på mobil er steget med 40 %
  • Omsætningen på mobil er steget med 54 %
  • Den gennemsnitlige ordreværdi på mobilen er steget med 10 %

 

Ny brugeroplevelse som alle kan finde ud af

Selvom det ikke altid er børn, der handler i webshoppen, er det trods alt dem, som Legen.dk primært henvender sig til på shoppen. Derfor er det også vigtigt, at mobiloplevelsen er nem.

Om Swipe & Buy og den nye mobiloplevelse på shoppen siger Klaus:

”Den virker innovativ. Alle og enhver kan finde ud af det. Folk har taget det til sig som en naturlig ting”.

Hos Legen.dk har de ikke fået nogle henvendelser, brok eller sure miner fra kunderne efter at have installeret Swipe & Buy. Det er ifølge Klaus rart, at de ikke har skulle bruge ressourcer på at forklare folk, hvordan de skal handle via mobilen – og det understreger blot, hvor nemt det er.

 

5 stjerner og en stor anbefaling fra Legen.dk

Swipe & Buy har i høj grad leveret det, appen lovede. For Legen var det en bedre udnyttelse af den trafik, de får. Klaus og resten af Legen.dk har fået en højere grad af de besøgende til at handle, og derfor er Klaus meget tilfreds, siger han.

Derfor finder han det også svært at give andet end 5 stjerner til Swipe & Buy. Han anbefaler alle webshops at afprøve appen. Til dem, som er skeptiske, siger han:

”Det er 5 linjers kode, der tænder og slukker appen og funktionaliteten bag. Så du kan altid fjerne det igen. Men med den oplevelse vi har haft indtil videre, vil jeg absolut anbefale appen til andre.”


Om Legen.dk

Legen.dk er en online legetøjsbutik, som er specialister i bl.a. Lego. Ifølge ejer og indehaver Klaus Pedersen har de Danmarks største sortiment af Lego. Men de sælger også legetøj fra andre kendte mærker så som Playmobil, Brio, osv.

Deres mål er at være den foretrukne legetøjsforhandler inden for kvalitetsmærker. ”Du vil altid kunne finde legesæt hos os, som du ikke finder andre steder”, står der på deres webshop. Og finder du ikke lige det, du mangler, kan du være så heldig, at de kan opstøve det for dig.


Vil du vide mere om Swipe & Buy? Besøg dandomain.link/swipe og tilmeld dig, når salget af vores app starter.

Maria Schlosser

Maria Schlosser

Content marketing medarbejder at DanDomain A/S
Brænder for (god) kommunikation. Erfaring inden for områder som SoMe, e-mail markedsføring, annoncering, copywriting og web. Elsker at lege med ord og skabe værdi for modtagerne.
Maria Schlosser

Maria Schlosser

Brænder for (god) kommunikation. Erfaring inden for områder som SoMe, e-mail markedsføring, annoncering, copywriting og web. Elsker at lege med ord og skabe værdi for modtagerne.

6 tanker om “Online legetøjsbutik fik 72 % flere konverteringer på mobilen

  • 5. juni 2018 at 11:10
    Permalink

    Super fedt funktion – specielt i disse mobile first-dage, hvor Google med garanti vil belønne en løsning som denne!

    Svar
    • 8. juni 2018 at 16:28
      Permalink

      Hej Tobias
      Du har så evigt ret.

      Det er ‘Mobile First’-tider vi går i møde, hvor Google belønner (eller straffer) din webshop, alt efter mobiloptimering og kundernes dwell time – Jo længere besøgstid fra mobilen, des højere placeringer kan man opnå.

      Det seneste år har Google foretaget flere ændringer – f.eks. der er nu plads til længere metabeskrivelser + enkeltsider kan nu ranke højt på flere søgeord, hvor du tidligere skulle fordele de enkelte søgeord over flere landingssider.

      Vi har desværre ikke noget på denne case, men mobiloptimering er bestemt nødvendig i fremtiden.
      Tak for din feedback.

      Kathrine Svendsen,
      DanDomain A/S

      Svar
  • 7. juni 2018 at 08:39
    Permalink

    Det lyder som en fantastisk funktion! Hvornår forventer I den er live til alle shops?

    Svar
    • 8. juni 2018 at 17:08
      Permalink

      Hej Jan

      Vi har lige et par ekstra webshops vi er ved at teste på her i løbet af sommeren … Den næste case har indtil videre meget spændende data (offentliggøres snart).

      Har du tilmeldt dig nyhedslisten:
      http://dandomain.link/swipe

      Vi sender mail ud til jer, så snart vi har den næste case godkendt.

      De bedste hilsner
      Kathrine Svendsen,
      DanDomain A/S

      Svar
  • 7. juni 2018 at 09:23
    Permalink

    Er det stadig sådan at der laves en klon af shoppen for at det kan lykkes? I så fald – hvordan håndteres Duplicate content?

    Svar
    • 10. juni 2018 at 16:58
      Permalink

      Hej Steffen

      Ja, man kører med en mobil og en desktop version. Her bliver webshoppen sat op efter de nye ‘mobile first’-regler. Mobilversionen i dette tilfælde hedder m.legen.dk hvor man via canonical tags sikrer, at der ikke opstår duplicate content. Så det bliver der taget hånd om på forhånd.

      Her er guidelines til Mobile First Indexing fra Google:
      https://developers.google.com/search/mobile-sites/mobile-first-indexing

      Kathrine Svendsen,
      DanDomain A/S

      Svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.