App gav webshop 13 % øget ordreværdi på mobilen

Vi er på vej med en ny, banebrydende app til alle webshopejere.

’Swipe & Buy’ hedder den, og den giver dine kunder en helt anden og mere intuitiv brugeroplevelse, når de shopper fra mobilen. Se her, hvilke resultater webshoppen legen.dk har opnået med appen >>

I dette blogindlæg dykker vi ned i en ny webshop, som fortæller om deres oplevelse med Swipe & Buy.

Husk: Vil du have besked, når vi åbner forsalget af den nye app, kan du tilmelde dig her: dandomain.link/swipe


CASE: T3L Shop

Hos T3L Shop kan de godt lide at prøve nye ting, hvis de føler, det giver værdi for deres kunder, fortæller Jonas Søndergaard Nielsen, Group Online Manager hos T3L Group.

Da de så, hvordan Swipe & Buy fungerede på mobilen, var de derfor straks klar på at prøve at teste appen på deres egen shop.

Samtidig vidste Jonas, at flere og flere brugte mobilen til at shoppe fra, og den tendens ville sandsynligvis kun stige de næste par år. Derfor meldte de sig til at prøve appen, som de mente, tilfører værdi til deres mobilbrugere.

 

Kunderne roser mobilløsningen

Det eneste forbehold Jonas havde i forhold til at få appen på T3L Shop var, om folk nu kunne finde ud af at shoppe på mobilen, når det var så anderledes.

T3L Shop gjorde dog ikke et stort nummer ud af at informere kunderne, da de fik installeret Swipe & Buy på deres shop. De synes, det var tilstrækkeligt med den lille animation, der kører øverst, når man besøger shoppen fra mobilen (se billedet).

Og tilsyneladende var det også tilstrækkeligt for deres kunder.

”Vi har fået nogle henvendelser fra kunderne, som skriver, at de synes, det er en helt vildt god og smart måde, den her mobilløsning fungerer.”

Kunderne har altså givet positive tilbagemeldinger, og samtidig har de ikke hørt fra nogle kunder, at de ikke kunne finde ud af at shoppe på mobilversionen af shoppen.

 

Derfor virker Swipe & Buy godt på mobilen

Ifølge Jonas fungerer Swipe & Buy godt, fordi appen gør det nemmere for mobilbrugerne at foretage et køb.

”Rent personligt synes jeg, det er fedt med denne nytænkning – ikke mindst fordi det er en meget nemmere og mere overskuelig måde at shoppe på fra mobilen”.

Normalvis skal du klikke for at tilføje et produkt til kurven, og måske skal du også klikke for at gå til kurven. Her skal du så vælge, om du vil checke ud eller fortsætte med at handle. Det er ifølge Jonas mange klik og ikke mindst mange ting at tage stilling til.

Men med Swipe & Buy trækker du blot produkterne direkte over i kurven. Det er intuitivt, og du har samtidig hele tiden overblikket, fordi du både kan se kurven til højre og produkterne til venstre. Du slipper altså for at navigere væk fra siden for at se produkterne i kurven, og derved sparer du mange kliks, fortæller Jonas.

 

Swipe & Buy har givet øget ordreværdi på mobilenheder

T3L Shop fik Swipe & Buy implementeret 1. februar 2018 og har været godt tilfredse med appen – også selvom de ikke har oplevet en voldsom stigning i konverteringsraten, som f.eks. Legen.dk gjorde.

Dykker man ned i T3L Shops Analytics, har appen dog medført grønne tal (her har vi kigget på perioden 1. februar til 1. juni 2018 og sammenlignet med samme periode i 2017).

Særligt den gennemsnitlige ordreværdi er steget med 13 % på mobilenheder, hvilket må siges at være en signifikant stigning sammenlignet med, at den gennemsnitlige ordreværdi kun er steget med 0,07 % på desktop.

At konverteringsraten ikke er steget mere, skyldes ifølge Jonas, at deres shop har været med på seminarer, messer og lignende for at vise mobiloplevelsen frem – og det har skabt mange besøgende, men ikke nødvendigvis mange salg.

 

4 stjerner og en stor anbefaling fra T3L Shop

På baggrund af de oplevelser T3L Shop har haft med appen, giver Jonas Swipe & Buy 4 stjerner.

Han vil helt sikkert anbefale appen til andre webshops, men råder dog webshopejere til at overveje deres målgruppe. Hos T3L Shop er målgruppen primært 30+ og op til 60 år, siger Jonas, og her har det som nævnt ikke været et problem for kunderne at navigere på mobilversionen af shoppen.

Men har du en shop med en målgruppe på +65 år, synes Jonas, det er værd at overveje, om den målgruppe vil finde brugeroplevelsen lige så intuitiv.

I forhold til performance og stabilitet har Jonas intet at sætte en finger på.

”Det fungerer hurtigt og uden fejl. Det er vores oplevelse, alle de gange vi har testet. Derfor vil jeg også anbefale andre at prøve appen.”

 


Om T3L Shop

T3L Shop er en del af koncernen T3L Group, som producerer og distribuerer kontorprodukter i høj kvalitet. De sælger både til virksomheder og private via deres webshops i Danmark, Sverige, Holland, Tyskland, Frankrig og Spanien.

På deres danske webshop har de ca. 450 forskellige varenumre. De sælger særligt opbevaringslommer til DVD, CD og Blu-Ray, så folk kan skifte deres traditionelle cases ud og derved spare plads.

 


Vil du vide mere om Swipe & Buy? Besøg dandomain.link/swipe og tilmeld dig, når salget af vores app starter.

Maria Schlosser

Maria Schlosser

Content marketing medarbejder at DanDomain A/S
Brænder for (god) kommunikation. Erfaring inden for områder som SoMe, e-mail markedsføring, annoncering, copywriting og web. Elsker at lege med ord og skabe værdi for modtagerne.
Maria Schlosser

Maria Schlosser

Brænder for (god) kommunikation. Erfaring inden for områder som SoMe, e-mail markedsføring, annoncering, copywriting og web. Elsker at lege med ord og skabe værdi for modtagerne.

One thought on “App gav webshop 13 % øget ordreværdi på mobilen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.