Blog

Kom hurtigt i gang med din webshop

Skrevet af: Rikke Toft
21. marts 2024

Du kan komme hurtigere i gang med at sælge, end du tror

Vi har samlet en guide til dig, der gerne vil hurtigt i gang med en webshop. Det behøver ikke at kræve meget for at komme i gang. Vi har samlet 5 hurtige steps til at komme hurtigt i gang med din webshop.

Skulle du have lyst til at læse flere tips til at starte webshop, så kan du læse yderligere 12 råd her.

Og så kan du jo altid forbedre webshoppen løbende med ekstra features og integrationer. 

Sådan kommer du i gang:

1. Opret webshop
2. Vælg dit design
3. Indsæt produkter
4. Betalingsaftale og indløsningsaftale
5. Fragtaftale

 

Prøv webshop gratis i 30 dage → 

1. Opret webshop

Hos Dandomain har vi landets mest populære webshopssystem. Du er derfor i sikre hænder ved at vælge os. Det gælder også, hvis du ønsker at sælge B2B, som du kan læse meget mere om her.

Dandomain Webshop indeholder alle de features, som du har behov for:

  • +100 apps og integrationer til f.eks. regnskabsprogram, markedsføring, fragt mm.
  • Gratis designs til at komme i gang. 
  • Ubegrænset plads
  • Og meget mere..

 

Se priser og læs mere om Dandomain Webshop her →

 

2. Vælg dit design til shoppen

Hos Dandomain Webshop er der en lang række gratis designs, så du hurtigt kan komme i gang. 

Du kan også vælge et premium design, hvis du forelsker dig i et. Så skal du bare have lidt penge op af lommen.

Alle designs kan tilpasses fuldstændig efter dine ønsker og behov, så din webshop får præcis det udtryk, som du ønsker, at den skal have.

 

Se alle designs her →

SW_template_designs

 

3. Indsæt produkter

Allerede nu kan du begynde at indsætte dine produkter. Opret dem med titel, billede og pris, og du kan begynde at se din webshop tage form. 

Opret din demo her →

Er du ikke helt sikker på, hvad du ønsker at sælge, kan du læse dette indlæg og komme ét skridt tættere på at starte din webshop.

Har du allerede en fysisk butik, som du ønsker at få online, så læs i stedet med her.

 

4. Få et betalingssystem og en indløsningsaftale

På din webshop skal du sælge produkter. Det betyder, at folk skal kunne købe og betale for dine varer. Men for at du kan tage imod kreditkort som Visa og Dankort, skal du have en betalingsløsning.

Vælger du Dandomains betalingsløsning får du et sikkert og gennemtestet system, hvor du kan implementere kortbetaling på en enkel og billig måde.

Læs mere om Dandomains betalingsløsning her →

Ønsker du at benytte Dandomains betalingssystem, skal du have en indløsningsaftale med enten Nets eller Clearhaus for at kunne modtage betaling med de forskellige korttyper. 

 

5. Lav en fragtaftale

Når dine kunder har købt en eller flere varer, er det din opgave at få dem sendt fra lageret og hjem til dem. Derfor skal du have en aftale med ét eller flere fragtfirmaer, så du kan få dine varer ud til kunderne.

De mest almindelige i Danmark kan eksempelvis være PostNord, GLS, Bring, DAO m.fl. 

Vi anbefaler, at du vælger en løsning, hvor det er muligt for dine kunder at vælge mellem forskellige pakkeløsninger. Mange foretrækker f.eks. selv at vælge, hvilken pakkeshop deres vare skal leveres i. Mens andre kunder hellere vil betale ekstra for hurtig levering.  

Du kan også overveje at benytte dig af dropshipping, hvor varerne pakkes og afsendes direkte fra leverandøren til slutkunden. Det kan du læse mere om her.

 

6 fordele ved en Dandomain Webshop

1. Nemt at komme i gang

Selv uden erfaring med e-handel er det nemt at komme i gang med en DanDomain Webshop. Du kan typisk tage udgangspunkt i et design eller en skabelon, og du behøver ikke at kunne kode.

2. Halvvejs i mål fra start

Meget af den grundlæggende opbygning, funktioner og integrationer er allerede udviklet og på plads fra start. Derved sparer du både tid og penge, og du er hurtigere i mål.

3. Sikkerhed og opdateringer

Du slipper for bekymringer om sikkerhed og opdatering, da det er leverandøren, der er ansvarlig for dette - som regel uden at du overhovedet behøver gøre noget.

4. Fast, månedlig pris

Med en hosted shop betaler du et fast, månedligt abonnement, og derfor kommer der ingen uforudsete udgifter. Dog kan ekstra moduler og integrationer koste lidt ekstra.

5. Halvvejs i mål fra start

Får du brug for hjælp til din hosted shop, kan du typisk kontakte en kundeserviceafdeling. Det er som regel også gratis at få hjælp, hvilket det sjældent er ved en open source shop. Hos DanDomain er det altid gratis

6. Sikkerhed og opdateringer

Hos langt de fleste webshopudbydere kan du som regel få lov at hente en demo og dermed prøve webshopplatformen helt gratis i en begrænset periode, inden du køber. Det kan du selvfølgelig hos os.

 

Hvorfor vælge os?

Gratis kurser

Vi tilbyder løbende gratis StartUp kurser og events (seminarer og webinarer) i Dandomain Webshop, hvor vi gennemgår de vigtigste funktioner og introducerer dig til dansk e-handel. Tilmeld dig på events.dandomain.dk.

 

Stort hjælpeunivers

Har du brug for en hjælpende hånd til at komme i gang, så har vi en masse supportartikler, hvor du kan finde vejledning til og opsætning af din webshop.

Gå til supportsiden her →

 

Har du brug for hjælp?

Er du i tvivl om, hvordan flytningen fungerer, eller om Dandomain Webshop er den rette løsning for jer? Så ring endelig til os. Vi hjælper dig hele vejen igennem processen - fra start til slut.Vi står altid klar - alle ugens dage, året rundt. Ring til os på: +45 8777 9045