Tak til vores kunder og partnere for en lærerig dag!
Så fik vi, hos DanDomain, afholdt årets største webshop seminar for mere end 200 af vores kunder. Vi takker for vores kunders store opbakning og positive brugbare feedback. Derudover skal vores fantastiske samarbejdspartnere have stor tak for nogle lærerige oplæg samt deres værdifulde ekspertråd til vores kunder.
Årets succes har ikke været til at tage fejl af! Læs med og hør om dagens indhold.
DanDomains Uddannelsesdag 2021 stod i vækstens tegn
Deltagerne blev udstyret med værktøjer til at vækste deres webshops. Selve dagen bød på konkrete tips og tricks om SEO, annoncering på sociale medier anno 2022, konverteringsoptimering, e-mailmarketing samt håndtering af en 10-dobling af ordrer natten over. Derudover havde deltagerne mulighed for at networke med os, hinanden og vores mange partnere.
Gik du glip af årets Uddannelsesdag eller er du allerede spændt på at komme afsted igen? Så skriv dig op til vores nyhedsbrev, og få besked næste gang vi afholder DanDomains Uddannelsesdag.
De bedste takeaways fra oplægsholderne
På dagen var der oplæg fra blandt andet YouWe, Decofarver, Ackermann, Kendskab, PL&Partners og OnlinePlus+. Læs med her og få et indblik i alle dagens oplæg.
1. Hvordan tackler man en 10-dobling af ordrer natten over?
DanDomain partner: Klaus Andersen og Brian Dennis Jensen, YouWe og Decofarver
YouWe og Decofarver gav et indblik i deres samarbejdsproces. Decofarver fortalte om deres vej fra startup til succes, og hvordan deltagelsen i løvens hule har påvirket forretningen. YouWe's primære fokus stod på vækst, e-handelsrejsens mange trin, implementeringsfaser og strømligning af processer.
Vigtigste takeaways: Skab tid til at udvikle, fokusér på forretningsprocesser og skab overblik over din systemarkitektur.
2. Sådan bygger du det bedste e-mailmarketing setup
DanDomain partner: Casper Ackermann, Ackermann
.jpg?width=500&name=Dandomain%20Savvaerket__R6A2787%20Web%20(1).jpg)
Ackermann startede med udgangspunktet for et e-mailmarketing setup. Derefter blev deltagerne sat ind i, hvorfor man burde arbejde med e-mail og markedsføring, hvordan andre gør det, og hvordan man bygger en god automatisk e-mailserie op. Deltagerne fik ligeledes inspiration til leadgenerering via sociale medier, egen website og butik.
Vigtigste takeaways: Læg en plan, få som minimum gang i et automatisk e-mailsetup, husk leadgenerering.
3. SEO - 5 konkrete tips og tricks
DanDomain partner: Anders Gerlev Hansen, Kendskab
Kendskab præsenterede 5 konkrete tips og tricks til SEO i øjenhøjde med deltagerne. I gennemgangen af hvert tip, blev det påpeget, hvilke udfordringer der ligger til grund for tippet, og hvad løsningen ville være. Den grundige gennemgang gjorde blandt andet deltagerne klogere på interne søgninger, 404-sider, kannibalisering, permanente behovssider og eksekvering.
Vigtigste takeaways: Optimér den interne søgemaskine, opsæt en god 404-side, vær opmærksom på kannibalisering, opret permanente behovssider og book tid til at eksekvere på SEO.
4. Annoncering på sociale medier anno 2022
DanDomain partner: Kristian Larsen, PL&Partners
PL&Partners præsenterede fem vigtige tiltag i 2022 i forbindelse med annoncering på sociale medier: målgrupper efter iOS 14 og iOS 15, native content, valg af landingside, pinterest og snapchat. Deltagerne fik et indblik i, hvilke ændringer iOS 14 og iOS 15 medførte, hvilke kundegrupper man kan henvende sig til, og hvad man skal fokusere på for at skabe godt indhold. Derudover fik de også et indblik i, hvilke små ændringer på landingsiden, der kan rykke i tallene, og om pinterest og snapchat eventuelt kunne have potentiale for den enkelte virksomhed.
Vigtigste takeaways: Test hvad der giver mest værdi for dig, fokusér på godt indhold, vær specifik i målgrupper.
5. UX - Konverteringsoptimering
DanDomain partner: Jimmy Vejlemark, OnlinePlus+
OnlinePlus+ fortalte om UX-design med fokus på konverteringsoptimering. Godt UX-design styrker og forbedrer brugeroplevelsen, skaber værdi for brugeren og øger konverteringsraten. I løbet af oplægget blev deltagerne klogere på UX-værktøjer såsom Google Analytics, Screaming Frog, Google Search Console, Think Aloud, Heatmaps og filtrering.
Vigtigste takeaways: Gennemgå dit design, følg data og design til din målgruppe.
Seks af vores samarbejdspartnere pitchede desuden hver især i fem minutter. Læs med og hør hvad de bød ind med:
Priceshape præsenterede deres virksomhed. Konkret kom de ind på dynamiske priser i forhold til konkurrenter, prissegmentering til budstrategi, prisstrategi, optimering og supportering.
Profitmetrics.io fortalte om deres vej til succes. Fokus lå på Facebook ads, POAS, ProfitMetrics og hvordan man ser den virkelige effekt af sine annoncer.
Sleeknote lavede et uddrag af, hvad du kan opnå gennem deres services, såsom hvordan du kan komme godt fra start, øge antallet af subscribers, skabe mere salg og guide og komme i kontakt med dine besøgende.
Heyloyalty præsenterede deres virksomhed og fortalte om, hvordan du kan bruge unikke- fremfor generiske rabatkoder i dine e-mails, og hvorfor det kan være en fordel.
Daisycon præsenterede 5 have-in-mind til opstart af webshop i udlandet: (1) National url, (2) Glem copypaste, (3) Oversæt perfekt, (4) Kundeservice, og (5) Kulturforskelle.
Vendino fortalte om deres tilgang til dropshipping, hvordan de forbinder netbutikker med leverandører og slutkender og hvordan de synkroniserer ordredata. Derudover fortalte de om, hvordan de understøtter mange af de processer, som foregår manuelt i dag, og at du derfor kan spare tid på manuelle processer.
Se en kort præsentation af Priceshapes pitch fra dagen herunder.
Deltagernes feedback er ikke til at tage fejl af

Dagen efter Uddannelsesdagen fik alle deltagerne tilsendt en evaluering. Her ser du et udsnit af deltagernes positive feedback:
- "Inspirerende og motiverende. Giver anledning til mange gode dialoger og tiltag. Frisk og dejligt pust som giver sammenhold og loyalitet overfor DanDomain"
- "Super godt arrangement og indslagene kom hele paletten rundt. Masser af indtryk som lige skal bundfælde og gode kontakter til fremtidige tiltag."
- "Super professionelt. Super planlægning. Ingen spildtid. Dejlig mad. Super indlæg."
- "Når man går hjemme og passer sin forretning, kan det være svært at følge med i nye trends og tendenser og man kan have fornemmelsen af, at man sakker bagud med ny viden. Det retter uddannelsesdagen op på."
- "Indholdsrig dag med gode kontakter og nye netværk."
Hør også nogle deltagernes feedback fra selve dagen:
Har du kommentarer til Uddannelsesdagen eller forslag til fremtidige indslag?
Så send os gerne en hilsen i nedenstående kontaktformular. Vi ser altid frem til at høre fra dig!