Glæd dig: Vi lancerer nyt DanDomain-site

Fredag den 13. juli lukker vi for en stund ned for DanDomain.dk med den hensigt at lancere et spritnyt DanDomain-site – og glemmer i øvrigt alt om den frygt og overtro, der normalt forbindes med fredag den 13. 😉

Med det nye design har vi gjort hjemmesiden:

  • Tidssvarende og moderne
  • Nemmere at navigere rundt på
  • Mere overskuelig

Du kan naturligvis stadig tilgå www.dandomain.dk fra både din computer, tablet og mobil. Designet er nemlig responsivt, så det tilpasser sig din skærmstørrelse.

Udover det nye design lancerer vi en række nye services samt et langt mere brugervenligt kundecenter.

Læs med nedenfor, og bliv klogere på, hvad du kan se frem til på det nye dandomain.dk.

 

1. Dit kundecenter er gjort mere overskueligt og har fået nye features

Som nævnt har vi forbedret dit kundecenter/kontrolpanel, så det nu er mere brugervenligt.

Samtidig introducerer vi en række nye features, som forhåbentlig gør det nemmere for dig at være DanDomain-kunde.

 

Ændringer og forbedringer i kundecenteret

Én væsentlig forskel fra det gamle kundecenter er, at vi nu har samlet produkter, abonnementer og domæner under ”Mine produkter”. Tidligere var disse fordelt hver for sig.

Her kan du se et eksempel på, hvordan dine produkter nu vises i kundecenteret.

 

Sådan vil det fremover se ud i dit kundecenter, når du klikker ind på et af dine produkter fra oversigten.

 

Af øvrige forbedringer i kundecenteret kan vi bl.a. nævne:

  • Du kan nu nemt og enkelt finde uddybende information om dine produkter
  • Du kan logge ind i din mail- og DNS-administration direkte fra dit kontrolpanel
  • Du kan tilknytte en administrator/udvikler til specifikke abonnementer, så vedkommende på dine vegne kan administrere eller udvikle på dine udvalgte produkter. Tidligere var det kun muligt at tilknytte en udvikler til hele ens konto, men dette er i vores optik ikke hensigtsmæssigt, så fremover vil det kun være muligt på abonnementsniveau.
  • Dine abonnementer vil fremover blive betalt med samme betalingsmetode. Tidligere var det muligt selv at vælge betalingsmetode pr. abonnement, men dette var ikke hensigtsmæssigt. OBS. Du bedes kontrollere, at dine abonnementer betales med den ønskede betalingsmetode. Ellers kan du nemt ændre det via kontrolpanelet, men husk, at hvis du ændrer det for ét abonnementer, gælder det også for alle andre.
  • Du har mulighed for at opsætte en faktureringskonto
  • Du kan få detaljerede oplysninger om dine fakturaer, som samtidig er blevet mere udspecificerede og nemmere at overskue
  • Du kan sammenlægge dine konti
  • Og meget, meget mere.

Kontrolpanelet bør være intuitivt og nemt at navigere rundt i, men skulle du alligevel lede i blinde efter en bestemt funktion, er du velkommen til at kontakte os og få hjælp ved at ringe til 8777 9045 eller skrive til support@dandomain.dk

Dit nye DanDomain-kundecenter

 

2. Dine domæner fornyes nu automatisk

Har du et domæne hos os, har det tidligere været sådan, at vi sendte en faktura på domænet, hvorefter vi fornyede domænet, hvis du betalte fakturaen.

Fremover vil alle dine domæner fornyes automatisk. Vi sender dig dog en påmindelse ca. 42 dage før, at vi fornyer domænet.

Derved har du tid til at opsige domænet, hvis du ikke ønsker, at det skal fornyes. Domæner kan altid opsiges via kundecenteret.

Den automatiske domænefornyelse trådte i kraft for et stykke tid siden, så for nogle af jer vil dette muligvis ikke være en nyhed, men vi vil gerne sikre, at alle har fået besked om ændringen.

 

3. Ny DNS-administration gør det lettere for dig at administrere din DNS-opsætning

Som vi tidligere har fortalt, har vi udviklet en ny DNS-administration. I forhold til den gamle DNS-administration får du:

  • En mere overskuelig og brugervenlig brugerflade
  • Et responsivt layout, som gør, at administrationen kan tilgås fra alle enheder, også telefon og tablet.
  • Mulighed for nemt at redigere og opdatere eksisterende DNS-zoner

Konkret har vi bl.a. ændret følgende:

  • For at minimere fejl skal du nu aktivt acceptere ændringer i din DNS-opsætning
  • Du får nu adgang til en lang række DNS-skabeloner, så du hurtigt kan skifte til fx Office 365 og Gmail
  • Du har nu mulighed for at import af BIND zone-fil, så du nemt kan importere DNS-zoner
  • Du kan nemt genskabe din standard DNS-opsætning, hvis det skulle blive nødvendigt.
  • Du kan administrere både DNS og URL for domænet via DNS-administrationen. Vi har nemlig samlet DNS-hosting og URL-pegning i én og samme DNS administration – uanset om du har begge eller kun ét af produkterne.

Disse ændringer gør det forhåbentlig lettere for dig at administrere din DNS-opsætning.

 

4. Opret og administrer brugere i det nye kontrolpanel til Office 365

Vi har lanceret et helt nyt kontrolpanel til Office 365, hvor du har mulighed for at oprette og administrere bruger til dine købte Office 365-licenser.

Du kan nemt og enkelt både oprette, redigere og slette brugere. Du kan også skifte brugernes adgangskode samt opsætte og justere, hvilken af dine købte licenser de pågældende brugere skal have.

Kontrolpanelet findes under ”Mine produkter”, hvor du skal klikke på dit Office 365-produkt, og under ”Brugere” finder du så et link og loginoplysninger til kontrolpanelet.

Office 365 kontrolpanelet vil løbende blive udvidet med flere features.

 

5. Loginsiden til din webmail er ændret, men samme URL

Vi har lavet en ny loginside til din webmail, som vi også har skrevet om her. Du kan nu logge ind i webmailen på alle vores mailplatforme (med undtagelse af Office 365).

Du logger fortsat ind via: webmail.dandomain.dk – eller via punktet ”Webmail” øverst på dandomain.dk.

URL’en er den samme, hvilket betyder, at din browser burde kunne autoudfylde loginoplysninger, hvis du har bedt din browser om at gemme disse.

Har du glemt dine oplysninger, kan du klikke på ”Har du glemt din adgangskode til din mail”?-linket.

Det nye design på loginsiden til din webmail.

 

6. Hent din databehandleraftale direkte fra kundecentret

Opbevarer du persondata hos DanDomain, f.eks. via en webshop, webhotel, server eller lignende, bør du indgå en databehandleraftale med os.

Tidligere har du kunne anmode om en aftale via dandomain.dk/compliance.

Men nu har vi gjort det muligt at hente en databehandleraftale direkte fra dit kundecenter.

Du indgår aftalen ved at logge ind i dit kundecenter, vælge ”Min konto” ved at klikke på dit kontonavn øverst i højre hjørne, og så vælger du ”Databehandleraftale” i menuen til venstre.

Husk: Har du kun domæner eller DNS hotel hos os, så behandler vi ingen persondata, og du behøver derfor ikke indgå en databehandleraftale med os.

 

7. Automatisk kortbetaling

Hvis du er tilmeldt automatisk kortbetaling, sker der en mindre ændring i dit betalingsflow.

Hvor beløbet til betaling tidligere blev hævet ved betalingsfristens udløb, f.eks. 8 eller 30 dage efter udstedelsen af fakturaen, vil beløbet til betaling nu blive hævet samme dag, som fakturaen udstedes.

Det betyder, at betalingen nu sker med det samme, i modsætning til tidligere hvor betaling først skete efter en given frist.

Ændringen har selvfølgelig ikke betydning for størrelsen af det beløb, der skal betales.

 

8. Vi validerer på en ny måde

Til sidst vil vi gerne gøre opmærksom på, at vi har fået en ny valideringsmetode. Dvs. at vi har ændret metoden for, hvordan vi validerer, at personer, der kontakter os, har retmæssig adgang til den konto, som de ønsker at lave ændringer til.

For dig betyder det, at du fremover skal validere dig via en midlertidig kode, som vi sender til enten den e-mail eller det telefonnummer, der er angivet i dine stamdata i dit kundecenter. Du bør derfor tjekke, at dine oplysninger er korrekte.

Af sikkerhedsmæssige hensyn bør du også sikre, at kun du eller den it-ansvarlige har adgang til mailen og dermed koden, som vi sender til dig, da den giver adgang til at lave omfattende ændringer i din løsning.

Du har fortsat mulighed for at kontakte os via vores kontaktbokse i udvalgte kontrolpaneler, f.eks. i DanDomains kundecenter eller via DanDomain webshoppen.

 

Spørgsmål, kommentarer eller brug for hjælp?

Vi håber, du får en god oplevelse på det nye DanDomain, og at både hjemmesiden samt dit nye kundecenter er overskueligt og nemt at navigere rundt i.

Har du brug for hjælp, spørgsmål eller kommentarer, er du som altid velkommen til at kontakte os på 87 77 90 45 eller support@dandomain.dk.

Maria Schlosser

Maria Schlosser

Content marketing medarbejder at DanDomain A/S
Brænder for (god) kommunikation. Erfaring inden for områder som SoMe, e-mail markedsføring, annoncering, copywriting og web. Elsker at lege med ord og skabe værdi for modtagerne.
Maria Schlosser

Maria Schlosser

Brænder for (god) kommunikation. Erfaring inden for områder som SoMe, e-mail markedsføring, annoncering, copywriting og web. Elsker at lege med ord og skabe værdi for modtagerne.

2 tanker om “Glæd dig: Vi lancerer nyt DanDomain-site

  • 30. juli 2018 at 14:16
    Permalink

    Det lyder spændende!
    Er det udelukkende jeres kundecenter-del der bliver ændret/forbedret – eller tager i også fat i “mindre” ting, som for eksempel jeres omdirigeringsmodul i backend?

    Der savner jeg nemlig en “nemmere” løsning, noget ala de plugins man kan finde i for eksempel wordpress.

    Svar
    • 31. juli 2018 at 11:53
      Permalink

      Hej Morten.

      Tak for din kommentar. Vi synes også, det er spændende 🙂

      Vedr. din feedback omkring omdirigeringsmodulet er du velkommen til at sende en mail til support@dandomain.dk med uddybende detaljer omkring, hvad du præcist savner. Så kan vi oprette en sag på det og undersøge det nærmere.

      På forhånd tak.

      Med venlig hilsen
      Maria Schlosser
      Content marketing medarbejder | DanDomain

      Svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.